PDA

Volledige versie bekijken : Close window met frames?

hangman3d
%Europe/Berlin %439 %2005, 10:33
Hallo,

Ik wil een websites maken met meerdere frames met daarin
flash .swf files!

Alleen nu wil ik in Flash een button hebben en dat als je
daarop klikt dat hij het hele venster met frames en al afsluit!

Is dit mogenlijk?
Zo ja, hoe?

Met vriendelijke groet,
*Hangman 3D*

Roenes
%Europe/Berlin %720 %2005, 17:16
als je frames bedoelt zoals in html, dan gaat dat niet werken. Flash ondersteund frames niet. Je zult daarvoor toch html moeten gebruiken. De swfjes kan je dan laten communiceren dmv LocalConnection.

Het scherm sluiten kan met een simpele getURL. Hiervan zijn zat voorbeeldjes te vinden op FlashFocus. Gebruik daarvoor even de zoekfunctie :)

Laiverd
%Europe/Berlin %784 %2005, 18:49
Wel uitgeslapen Roenes ;) ??

getURL("javascript: window.top.close();")zou volgens mij moeten werken. Overigens had je dit met een beetje zoeken ook zelf kunnen vinden.

fons
%Europe/Berlin %826 %2005, 19:49
IE laat dit niet toe !! (een window sluiten als het het eerste window is)
je krijgt dan de melding "de webpagina probeert het venster te sluiten..."

en dat is allesbehalve ....

Roenes
%Europe/Berlin %838 %2005, 20:07
Wel uitgeslapen Roenes ;) ??Ehmz, ik zei toch niets vreemds? Ik zei toch dat je met een simpele getURL het window kon sluiten? Of bedoel jij een ander stuk van mijn post? :)

Laiverd
%Europe/Berlin %838 %2005, 20:07
Ja dat weet ik; maar de vraag is of je een venster kan sluiten, niet of je daarbij nog hindernissen ondervindt ;) Ik denk trouwens dat het in dit geval nauwelijks een probleem oplevert omdat de bezoeker eerst ergens klikt en het waarschuwingsvenster dus een duidelijk gevolg is van die actie en de gebruiker niet in verwarring zal brengen.

John

theFlashWizard
%Europe/Berlin %058 %2005, 01:24
ik snap eigenlijk niet waarom je frames zou gebruiken als je toch alles in flash doet.. :S
kan je ons dat mischien uitleggen hangman3d?

FrAgFo0d
%Europe/Berlin %648 %2007, 15:34
Wat als: getURL("javascript: window.top.close();")

helemaal niets doet?