PDA

Volledige versie bekijken : CPU/Ram verbruik CS4 VS Flash Develop

abbink
%Europe/Berlin %949 %2009, 22:47
Beste mensen,

Ik zit met een probleem, namelijk:
Ik heb een interactieve cirkel gemaakt in Flash CS4. Deze cirkel beweegt 3D (gesimuleert 3D CS4). Daarnaast heeft hij nog een aantal andere elementen die reageren op je muis. Deze cirkel heb ik zo efficient mogelijk gemaakt, en functioneert (op 1 bug na) perfect. Hij is hier te vinden:
www.marcabbink.nl/cirkel_test

Maar sins kort loop ik stage bij een bedrijf, en daar krijg ik een cursus Flash Develop. En dan op de OOP manier. Na enkele weken flink oefenen ben ik begonnen met het opniew maken van dezelfde cirkel maar dan dus in Flash Develop op de OOP manier. Deze versie begint er nu op te lijken, en is gecontroleert door een senior flash programeur kwa architectuur, en aardig goed bevonden. Deze cirkel is hier te vinden:
www.marcabbink.nl/flash_develop

Maar wat blijkt nu :S de nieuwe (Flash develop SWF) verbruikt bijna de HELFT meer CPU dan de oude, en een kwart minder RAM. Dit terwijl de code om de cirkel aan te sturen korter (efficienter) is, en er minder grafische elementen in voor komen. Bijde SWF's worden gecompiled tot een 10.0 swf, en beide SWF's zijn gemaakt met AS3.

ra ra hoe kan dit :P

mknol
%Europe/Berlin %428 %2009, 10:17
Misschien is het ook handig om een verschil in code aan te geven.

Het grote verschil tussen Flash CS4 en Flashdevelop is dat ze een andere compiler gebruiken om de swf te maken. Flashdevelop gebruikt doorgaans de Flex compiler, in CS4 is hij ingebakken. Welke flex sdk versie gebruik je? Het zou kunnen zijn dat je een debug-build hebt gemaakt, ipv een release-build. Dit scheelt nl ook.

Je hebt wel de framerates hetzelfde gezet eh?

abbink
%Europe/Berlin %445 %2009, 10:40
Misschien is het ook handig om een verschil in code aan te geven.

Het grote verschil tussen Flash CS4 en Flashdevelop is dat ze een andere compiler gebruiken om de swf te maken. Flashdevelop gebruikt doorgaans de Flex compiler, in CS4 is hij ingebakken. Welke flex sdk versie gebruik je? Het zou kunnen zijn dat je een debug-build hebt gemaakt, ipv een release-build. Dit scheelt nl ook.

Je hebt wel de framerates hetzelfde gezet eh?

Ik gebruik de nieuwste SDK (3.4.0.9271) Ik heb geen debug compiler gebruikt, en bijde frame rates zijn het zelfde (30FPS). dus rara. kan het zijn dat de flash develop compiler nog niet zo goed omgaat met de 3D effecten? want zodra ik die er uit haal, en hem render met 9.0 ipv 10.0 dan loopt hij als een trein.