PDA

Volledige versie bekijken : (eot) Fonts insluiten in dynamische Flash movie.

peterb
%Europe/Berlin %477 %2005, 12:27
Zoals de titel zegt: Ik wil een bepaald lettertype gebruiken in een dynamische flashmovie.
Mijn fonts heb ik omgezet naar *.eot fonts. Op deze manier kan iedereen deze fonts ongeacht welke webbrowser gebruiken.

In een html pagina kan ik de ingesloten fonts wel weer geven*, echter werkt het niet als ik de fonts aanroep in flash. (*Test uitgevoerd op pc zonder de gebruikte fonts)

De eot fonts worden geladen met een stylesheet
<STYLE TYPE="text/css">
<!--
@font-face {
font-family: Eurostile Condensed;
font-style: normal;
font-weight: normal;
src: url(./EUROSTI2.eot);
}
.eurostyle {
font-family: Eurostile Condensed; font-size: 35pt
}
-->
</STYLE>

In Flash maak ik gebruik van createTextField(); en van een dymnamische textfeld geplaast op de movie. In de html van de flash movie gebruik ik <PARAM NAME=devicefont VALUE=true>

Ik heb al verschillende sites bezocht en de instellingen van mijn source bestand nagelopen. Ik heb het vermoede dat ik nog iets aan mijn <PARAM> moet toevoegen, de vraag is alleen wat het moet zijn of waar ik moet zoeken.

pulletje
%Europe/Berlin %602 %2005, 15:27
Volgens mij moet je in je style sheet een kleine aanpassing doen:

src: url(./EUROSTI2.eot);

moet dacht ik

src: url(/EUROSTI2.eot);

zijn. Of ik zit er helemaal naast kan natuurlijk ook. ik heb dan ook niet zo heel veel verstand van CSS

peterb
%Europe/Berlin %631 %2005, 16:09
Nee de stylesheet is goed, de fonts worden namelijk geladen in de HTML pagina.

Met src: url(./EUROSTI2.eot); & src: url(EUROSTI2.eot); behaal je trouwens het zelfde.
Alleen src: url(./EUROSTI2.eot); is netter

pulletje
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:19
ohw ok. weer wat geleerd. dan spijt het mij dat ik je niet verder kan helpen

Gerrit55
%Europe/Berlin %391 %2005, 10:23
Als je je font dynamisch inlaadt in Html (werkt alleen in IE !), houdt niet in dat Flash dit lettertype ook herkent.

In Flash zul je je font moeten insluiten (Embedden) en moet in je fontlist staan.
Zoeken bij MM op eot-fonts levert geen resultaat, dus of Flash die ondersteunt is nog maar de vraag.

peterb
%Europe/Berlin %616 %2005, 15:47
Het werkt ik heb inderdaad de fonts kunnen insluiten in Flash