PDA

Volledige versie bekijken : IE8 problemen, snelheid en margin/padding top??

123GoToAndPlay
%Europe/Berlin %475 %2009, 11:25
Hallo,

Ben bezig met een website en tijdens het testen in IE8 kom ik de volgende problemen tegen:

1/ Mijn css sprites menu geeft de laatste li een extra top margin. Is er een hack waarmee margin-to alleen door IE8 wordt gelezen

heb dit in css-ie.css geprobeert maar ie7 pakt het ook

ul#disclaimerFooter li#copyright a{
margin-top /*\**/:-20px\9;
}

2/ De website is erg traag in IE8, dit merk ik m.n. bij de sprites menus. Is er in het algemeen een manier om een website sneller te maken voor iE8

In FF, ie7 werkt het overigens prima.

mvg,

Tom.
%Europe/Berlin %635 %2009, 15:14
1) Conditional comments, veel netter dan die hacks.
2) Geef eens een URL? Ik ken die traagheid met sprites in IE8 (nog) niet, dus laat maar zien! :)

mknol
%Europe/Berlin %964 %2009, 23:08
Als ik je een kleine snelheid optimalisatie-tip mag geven: Een ID is uniek, dus het is onnodig om aan te geven wat voor element het is (div/li). En omdat een ID uniek is, hoef je deze dus ook niet te nesten, gezien het om dezelfde reden vaak onzinnig is, mits je #disclaimerFooter per pagina anders is. ;) Als je dit door je hele site kan aanpakken zal de site sneller gerenderd kunnen worden.

#copyright a{

Daarbij zou ik gewoon voor geaccepteerde conditional comments (http://www.quirksmode.org/css/condcom.html) gaan, gezien je dan geen vieze hacks hoeft te gebruiken die bij elke willekeurige patch van een browser ongedaan kunnen worden.