Volledige versie bekijken : variabele die mee veranderd met de framelabel van de current frame
chris1234
%Europe/Berlin %823 %2005, 19:46
K wil een hele hoop frames voor een gallery met allemaal framelabels erop ik heb goto acties voor de knoppen om er te komen.
Voor het laden van de plaatjes wil ik een variabele hebben die een level hoger op t gallery frame zit, die meeveranderd met de framelabels. dit zodat met 1 variabele kan bepalen welke plaatjes in verschillende frames in de gallery mc geladen worden.
iets in de geest van:
if (this.gallery._currentframe= bepaald framelabel) {var plaatjes = art}
alleen weet ik dus niet t commando hoe ik flash t framelabel kan laten checken.
Roenes
%Europe/Berlin %826 %2005, 19:49
Gaat helaas niet werken. Je kunt de namen van framelabels in flash niet opvragen. Beetje krom, maar dat is nou eenmaal zo. Je kunt wel een var maken die je iedere keer een andere waarde geeft als je op een knop drukt en op die manier dus simuleren dat je framelabels opvraagt.
Ook kun je framelabels met hun keyframenummers opslaan in een array en daarmee aan de gang gaan. Dit zijn 2 manieren die wel wat werk vragen, maar het zou werken. Kijk maar welke manier je kiest :P
chris1234
%Europe/Berlin %864 %2005, 20:45
hmm jammer he, hebben ze dit ook in flash 8 er nog steeds niet in gedaan? :S
Is het trouwens ook mogelijk om in elk frame een variabele te zetten, bijvoorbeeld var framenaam = "art" en dat die variabele voor het if argument gebruikt kan worden? en dan weer op de frame met de 3d plaatjes: var framenaam = "3d" ?
Dat probeerde ik zonet te doen namelijk, alleen flash pikte die variabele de hele tijd niet op.
Dit heb ik uitprobeerseltje:
if (_root.mc.framenaam = "art") {_root.plaatjes.gotoAndStop ("art");}
en in de root een button die naar het frame art gaat van de gallery mc.
en op de art frame: framenaam = "art"
chris1234
%Europe/Berlin %718 %2005, 17:14
hey ik zag dat mn post alweer van de eerste pagina af was, maar mn probleem is nog niet opgelost dus zou r nog iemand please kunnen reageren?
Roenes
%Europe/Berlin %546 %2005, 13:07
Je kan idd op ieder label een var zetten met de naam van de label erin. Dan zou je het een en ander moeten kunnen. Hou er wel rekening mee dat je in de if statement dingen met elkaar vergelijkt met een dubbel = teken:
if(mc._currentframe == framenaam)Misschien helpt dit je al verder op weg? :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.