Didel
%Europe/Berlin %045 %2009, 01:05
Ik ben voor een website aan de slag gegaan, en wil nu even iets maken waarbij de gebruiker een tekst (uit een database) kan lezen en schrijven . Dat wil zeggen, als de pagina opent wordt de tekst opgehaald uit een database, daarna in flash in een input-txt veld gezet waarin de gebruiker evt. tekst kan toevoegen / wijzigen e.d. en doormiddel van een knop met opslaan o.i.d. deze tekst weer terug kan worden geschreven naar de database.
Ik ben er al snel achter gekomen dat dit het best via PHP kan, en dat is dan prima. Ik heb nu een PHP bestand dat verbinding maakt met de DB, en het bericht ophaalt en laat zien (enige output is dus het bericht). Maar hoe krijg ik die tekst ten eerste in mijn inputtxt-veld, en hoe kan ik die vervolgens ook weer (aangepast) opslaan naar de db?
Any help appreciated :)
Ik ben er al snel achter gekomen dat dit het best via PHP kan, en dat is dan prima. Ik heb nu een PHP bestand dat verbinding maakt met de DB, en het bericht ophaalt en laat zien (enige output is dus het bericht). Maar hoe krijg ik die tekst ten eerste in mijn inputtxt-veld, en hoe kan ik die vervolgens ook weer (aangepast) opslaan naar de db?
Any help appreciated :)