Volledige versie bekijken : [NOOB} 'k durf het bijna niet te vragen maar: tutorial voor login
snake123
%Europe/Berlin %680 %2005, 16:20
allow mense!
uhhmmmm heeft iemand een tutorial hoe je een login systeem maakt? ik heb er diversen hier gelezen, alleen da was allemaal flash MX en ik heb Flash 8 Pro en da werkt weer net ff wa anders. dus... weet iemand een login systeem voor Flash 8 Pro? :D :D
srry kweet ut het is een domme vraag ;)
en het lievvst een met PHP en MySQL btw: ik heb wel veel ervaring me PHP EN MySQl! dus bij mij is het alleen maar de flash zooi [:o)]
heeeeeeeel erg bedankt alvast!!
MvG,
///\\\///iek
Dauntless
%Europe/Berlin %690 %2005, 16:34
Zoveel verschil er niet tussen mx 2004 en flash 8 hoor... In principe moet je het wel kunnen redden met een tutorial van mx (2004). Zeg anders wat je niet begreep uit de tutorial of wat je denkt dat er niet meer is ... (Ok, van MX zijn er wel wat dingen die niet meer bestaan, maar da's voor je eigen goed ;))
snake123
%Europe/Berlin %699 %2005, 16:46
Zoveel verschil er niet tussen mx 2004 en flash 8 hoor... In principe moet je het wel kunnen redden met een tutorial van mx (2004). Zeg anders wat je niet begreep uit de tutorial of wat je denkt dat er niet meer is ... (Ok, van MX zijn er wel wat dingen die niet meer bestaan, maar da's voor je eigen goed ;))
ok:
ik heb dus een tut gevolgd op deze site, ik weet niet meer hoe die heet, maar als ik dan alles precies volgens die tut heb gedaan dan werkt het voor geen meter, ik heb ook al eerst een half uur moete ***** voor dat ik eindelijk wist waar een bepaald knopje zat. En als ik dan denk dat ie het eindelijk 'doet' werkt het voor geen meter. Daarom wilde ik dus gewoon een andere tutorial voor Flash 8 Pro...
Mijn vorige post met die input dinge was ook voor dat login script. Snap je? Zoveel problemen heb ik al om even van die input velden te maken... En dat is niet echt gezond! of wel dan? :D
o, ja nu weet ik weer hoe die tut hete: 'Simpel Log-in systeem_Dave de Fijter'...
En daar had ik dus echt veel problemen mee.. en dat ligt niet aan de tut, maar dat ik gewoon een nieuwe versie van flash heb... Maar bij nader inzien wil ik dat login systeem toch niet gebruiken, want je kan daar ook gewoon in de adres-balk van je browser in typen index2.html en dan ben je ook 'ingelogd'...
snake123
%Europe/Berlin %802 %2005, 19:15
uhmm??? huil, huil, huil niemand weet een tutorial voor mij???
weet niemand een tut?
Cowerd
%Europe/Berlin %804 %2005, 19:18
Geduld is een schone zaak!! zoek eens wat op over loadvars.. php kan je toch al dus miss ukt het je als je een beetje research doet
snake123
%Europe/Berlin %805 %2005, 19:20
Geduld is een schone zaak!! zoek eens wat op over loadvars.. php kan je toch al dus miss ukt het je als je een beetje research doet
lol
dat is het probleem :D
ik heb al een hele dag alleen maar op 2 sites uitgehangen: flashfocus en google....
Gerrit55
%Europe/Berlin %809 %2005, 19:25
Wil je je handtekening van danasoft verwijderen? Ik denk niet dat dit hier op prijs word gesteld :@ :X
snake123
%Europe/Berlin %809 %2005, 19:25
Wil je je handtekening van danasoft verwijderen? Ik denk niet dat dit hier op prijs word gesteld :@ :X
hoezo? :S
Flasher
%Europe/Berlin %818 %2005, 19:38
weet nu eindelijk me eigen ip adres weer:D
--einde offtopic
ik weet zogauw ook geen tut voor je, maar ik zal het proberen uit te leggen:
alles wat je uit php naar flash wilt sturen, echo je als een lange string van name/value pairs:
echo "var1=hello world&var2=thisisphptext2&var3=blaat";
In flash haal je die variabelen binnen met een LoadVars object:
var php_lv:LoadVars = new LoadVars()
dan maak je een functie die iets met die ingeladen vars doet. Die functie moet pas worden uitgevoerd als de variabelen zijn ingeladen. Daarom hang je hem aan de onLoad event handler (net zoals bv onRelease) De variabelen zijn dan properties geworden van het LoadVars object.
php_lv.onLoad = function() {
//this refereert naar php_lv
trace(this.var1); //hello world
trace(this.var2); //thisisphptext
trace(this.var3); //blaat
}
tot slot geef je de opdracht om de variabelen in te laden:
php_lv.load("http://jouwdomein.nl/jouwscript.php");
ff het volledige script:
}
Ik hoop dat het hiermee een beetje duidelijk wordt
snake123
%Europe/Berlin %876 %2005, 21:01
weet nu eindelijk me eigen ip adres weer:D
--einde offtopic
ik weet zogauw ook geen tut voor je, maar ik zal het proberen uit te leggen:
alles wat je uit php naar flash wilt sturen, echo je als een lange string van name/value pairs:
echo "var1=hello world&var2=thisisphptext2&var3=blaat";
In flash haal je die variabelen binnen met een LoadVars object:
dan maak je een functie die iets met die ingeladen vars doet. Die functie moet pas worden uitgevoerd als de variabelen zijn ingeladen. Daarom hang je hem aan de onLoad event handler (net zoals bv onRelease) De variabelen zijn dan properties geworden van het LoadVars object.
}
tot slot geef je de opdracht om de variabelen in te laden:
ff het volledige script:
}
Ik hoop dat het hiermee een beetje duidelijk wordt
ja zo word DAT wel duidelijk. Maar ik zal mijn vraag even beter poste:
Ik wil een login systeem met een geanimeerd Flash login venster, dus het geen waar je username en pass invult is Flash, en dat wordt dan doorgestuurt naar een PHP script dat uit een MySQL Database de login info haalt en kijkt of het goed is enz. maar het gaat mij om het Flash gedeelte, het 'login venster' en de animatie(s) die komen ALS je iets fout hebt gedaan en als je de info goed hebt ingetypt dan naar een ander geanimeerd stukje gaat en dan naar de uiteindelijke (flash) pagina gaat...
DAT probeer ik te maken, sorry voor de heel foute vraag stelling :D
Flasher
%Europe/Berlin %907 %2005, 21:46
segtattanmeteen;)
dan krijg je zoiets:
var php_lv:LoadVars = new LoadVars();
if(this.r == "1") {
//ingelogd
} else {
//foute username/ww
}
}
php_lv.usr = username.text;
php_lv.ww = password.text;
php_lv.sendAndLoad(url, php_lv, "POST");
in php komt het dan binnen in de $_POST array ($_POST['usr'] en $_POST['ww'])
dan doe je je check
je output wordt dan dit:
if($inlogcheckgoeduitgevoerd) {
echo "r=1";
} else {
echo "r=0";
}
snake123
%Europe/Berlin %719 %2005, 17:15
Dus dan maak ik 2 input velden de een met naam usr en de andere als naam ww en dan ff die action script op de button plaatsen en dan d.m.v. POST het naar het PHP script 'zenden'?
Bedankt!
----
@ flasher, als je je ip niet weet: http://www.whatismyip.com dat is een site waar jeje ip ziet ;)
----
Dopefish
%Europe/Berlin %630 %2005, 15:08
Ik vind je signature ook heel erg irritant!! want ik weet zelf oko wel dat ik IE 6 gebruik
Dauntless
%Europe/Berlin %639 %2005, 15:21
Op zich is er niets mis met die sig... Of je ze leuk vind of niet is natuurlijk subjectief. Overigens: Jij alleen kan je eigen gegevens zien. Het is niet alsof je het ip adres van een ander ziet ...
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.