Volledige versie bekijken : button hulp
anubis86
%Europe/Berlin %527 %2009, 12:39
Ik heb een button en nu wil ik dat als je op die button komt (erop bent) een kleine popup verschijnt, zoiets als google maps alleen dan zonder klik.
Nu heb ik al gezocht en vind ik alleen maar website materiaal om een button popup te maken en dat is wat ik niet nodig heb....het is namelijk niet om een website te openen of te laten zien....
Iemand suggesties???
xolix
%Europe/Berlin %529 %2009, 12:42
hoe wou je dan een pop-up maken, dat is toch gewoon een pagina openen in een nieuw klein venster :)
en wat voor hulp heb je nodig hoe je een button maakt in AS2?
voor de button zonder klik, gebruik je rollOver en rollOut ;):
on(rollOver){
// laat inhoud zien
}
on(rollOut){
// verberg inhoud
}
anubis86
%Europe/Berlin %578 %2009, 13:53
nou kijk, ik heb een plattegrond en daarop heb ik belangrijke plekken gemaakt, van die plekken heb ik een button gemaakt dat als je erop klikt krijg je informatie over de plek. De informatie is een aparte frame dus hij gaat dan naar een andere frame met deze code:
btn_keizerskroon.onPress = function () {
gotoAndStop ("keizerskroon");
selectedItem = this;
};
Alleen als je nu op z'n button komt dan moet je raden wat voor plek het is en nu wil ik dat als je erop komt je een kleine popup ziet met de naam van die plek. Dus wat jij zegt on (rollOver )
//actie
Maar moet je dat in de button plaatsen (dubbelklik op de button) of in actionscript (ik heb al het actionscipt namelijk op een andere layer met daarin al me codes.
Hopelijk snap je het...
tijmen_4real
%Europe/Berlin %581 %2009, 13:57
btn_keizerskroon.onRollOver = function () {
this.gotoAndStop ("popup");
};
anubis86
%Europe/Berlin %591 %2009, 14:11
werkt niet....
als mijn uitleg niet duidelijk is hoor ik het wel....dan probeer ik het beter uit te leggen
xolix
%Europe/Berlin %599 %2009, 14:23
btn_keizerskroon.onRollOver = function () {
this.jemovieclip._alpha = 100;
};
dan is dus "jemovieclip" de pop-up
anubis86
%Europe/Berlin %602 %2009, 14:27
hoe bedoel je dat?
Ik ben nog niet zo goed met actionscript...
Wat ik begrijp is dat ik dan een nieuwe movieclip moet maken met bij de tekst popup en dan dan i.p.v. jemovieclip te zetten...
xolix
%Europe/Berlin %605 %2009, 14:31
heel simple je maakt een nieuwe movie clip inderdaad, die geef je een instance name bijv. "popup".
als je dat gedaan hebt dan zet je de alpha van je MC op 0, dit kan handmatig maar ook via AS:
this.popup._alpha = 0;
en dan smijt je het andere scriptje uit de vorige post erbij, en dan als je met je muis over de button gaat moet hij tevoorschijn toveren.
suc6
anubis86
%Europe/Berlin %611 %2009, 14:40
bedankt voor je uitleg, maar hij werkt nog steeds niet...
Ik ben erbij vergeten te melden dat het een mobiele applicatie is en als ik navigeer met het vierway navigation en erop komt er niks in beeld komt...
Salvago
%Europe/Berlin %642 %2009, 15:25
Ik zie hier het probleem even niet.
Mij dunkt dat je dit gewoon in de 'Over' frame van je button kunt plaatsen. Maak hier een keyframe, en teken/plak/watdanook daar je 'popup' met de informatie die je wilt.
Dit is het 'voordeel' van een button over een MC, dus lijkt me logisch het te gebruiken..
Er zijn natuurlijk tal van elegantere alternatieven, maar ik zou niet weten waarom zoiets niet zou werken.
Een variant hierop is om voor elke knop dezelfde button te gebruiken. De popup achtergrond zet je er dan in (bij de 'Over'), en een dynamisch tekstvlak te gebruiken. Zo zou je per button de tekst op kunnen geven dmv
mijnKnop.mijnDynamischeTekstVak.text = "hier staat allemaal informatieve info in de popup!";
Andere alternatieven zijn het dynamisch 'attachen' van de popup, die dan een aparte MovieClip is.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.