PDA

Volledige versie bekijken : tutorial ivm php inlezen in flash

nookyalur
%Europe/Berlin %502 %2005, 12:03
Hallo!

Ik heb net alle tutorials doorzocht en dit forumgedeelte bekeken, maar vind niet direct een oplossing voor mijn probleem.

Dit wil ik doen:
Ik wil mijn data mbv php uit mijn database halen en uitlezen in een flash-movie. Dit lukt allemaal perfect, maar ik wil echter dat mijn gegevens uit mijn databank gescheiden worden weergegeven. Hiermee bedoel ik dat de titel in een witte balk komt te staan, en mijn tekst in een ander kleur onder de titelbalk. Je weet wel, wanneer je de gegevens mbv PHP (en niet via flash) uitleest, kan je de gegevens gewoon in tabellen uitlezen en weergeven op scherm. Dan ken je via css een achtergrondkleur toe aan de titel enzo...

Maar hoe kan ik dat in flash doen? Moet ik een MC maken met een witte achtergrond, die dan steeds wordt herhaald achter elke titel? En welke code geeft ik die MC? Of moet ik gewoon die tabellen laten uitlezen in mijn dynamisch tekstveld in flash?

Ik kan al mijn gegevens perfect uitlezen in php, maar het enige wat ontbreekt is een wit vlak achter elke titel...

Iemand een idee of tutorial?

hartelijk dank

N.

Cowerd
%Europe/Berlin %610 %2005, 14:38
Je moet in php 2 apparte variabeles meegeven aan flash,
dus bijvoorbeeld:
echo "&titel=".$titel."&tekst=".$tekst."&";

en dan in je AS
this.titel_dt = this.titel;
this.tekst_dt = this.tekst;

en dan zijn titel_dt en tekst_dt je textfields:)
Dit is overigens volgens mij alleen de methode als je loadvars gebruikt..

ANders deze tutorial: http://www.depannekoekendekale.nl/projects/phpfreakz/
Dan lukt het ook wel:)

nookyalur
%Europe/Berlin %647 %2005, 15:32
hmm, ik snap het niet helemaal.

Die tutorial van DPEDK is nou net wat ik heb. Ik kan via mijn php de titel en de tekst elk afzonderlijk een ander kleur geven. Maar wat ik wil is dat er achter mijn titel telkens een wit balkje komt te staan. Dus dat ik telkens een titel op een wit balkje heb, met daaronder de tekst. Slechts de laatste 5 nieuwsberichten mogen te zien zijn, en dit alles in een vlak dat je moet scrollen.

Kan je iets meer uitleg (online tutorial ergens?) geven rond die LoadVars en hoe ik aan dat wit vlakje (een movieclip?) toeken dat hij telkens achter de titel moet staan?
En hoe zorg ik ervoor dat alles wat uitgelezen is uit mijn databank, in een veld staat dat je moet scrollen?

bedankt!

N.