Volledige versie bekijken : swf te groot 3Mb
Rainaldo
%Europe/Berlin %456 %2005, 10:57
ik heb geprobeerd een flash site maken en het is een beetje gelukt, maar nu is swf een beetje groot want veel gasten klagen dat het te lang duurt voordat het gelade is.
hoe kan ik het het makkelijks verkleinen?
www.freshsoundz.com
BVD
Mitch
%Europe/Berlin %458 %2005, 11:00
3 MB is wel erg groot, ik vind zelf persoonlijk meer dan 700 KB te lang wachten. Je moet ook rekening houden met langzamere verbindingen.
Komt denk ik omdat je veel gebruik maakt van video en geluid, ik zou je eerst eens echt in gaan verdiepen wat je wel en niet wilt in je site. Want dit is iets waar je vooral met flash mee moet uitkijken. Je kan ook dingen 1 voor 1 inladen dat de site wordt opgebouwd.
Cowerd
%Europe/Berlin %617 %2005, 14:49
Misschien kan je de films en liedjes zegmaar van buitenaf laden..
(als je dat niet al doet)
Kijk maar eens bij flash-help en zoek bij de actionscript 2 classes bij movieclip loader oid
Dan kan je bv jpg swf (en vast wel meer) inladen met een preloader
nu heb ik dit getyped onder het laden van jouw site en zie dat je dit al doet..
Ik zag het iig bij artists..
Misschien een hoop ongebruikte dingen uit je library gooien?
ixus
%Europe/Berlin %684 %2005, 16:25
Het is moeilijk om van een afstand te zeggen hoe je dit probleem aan moet pakken.
Wat ik altijd doe is om via de bandwitdh-profiler te kijken waar de "pieken" van mijn swf zitten.
Vervolgens ga ik kijken wat ik individueel aan die pieken kan doen...
Misschien kunnen zware afbeeldingen in een wat mindere kwaliteit opgeslagen worden, omdat je het verschil toch niet goed ziet.
Persoonlijk probeer ik ook zoveel mogelijk met vectoren te werken, maar dat gaat natuurlijk niet altijd op...
Succes !!
Rainaldo
%Europe/Berlin %864 %2005, 20:45
bedankt voor jullie tijd, ik ga het ff nakijken ...
Thierry
%Europe/Berlin %946 %2005, 22:43
Wow... mijn oren knappen van mijn hoofd af... Wat een geluid!
Rainaldo
%Europe/Berlin %651 %2005, 15:38
hahaha okeeee.., Boys het lukt niet echt om de swf kleiner te krijgen ik heb de meeste plaatjes compressed maar helpy niet veel onnodige files weggepleurd
Compressed (http://www.railexbeatz.com/35.jpg)
mknol
%Europe/Berlin %694 %2005, 16:40
je moet je plaatjes in een degelijk fotoprogramma verkleinen.
de maat is nu 2218x1200 pixels!! dat is al te groot. Vandaar dat het niet heel veel helpt.
ixus
%Europe/Berlin %703 %2005, 16:52
Heb je afbeeldingen nodig die zo groot zijn (2217 x 1028 )?
Als je allemaal png's en jpeg's op dat formaat hebt dan loopt de filegrootte aardig op.
Ook zou ik er niet voor kiezen om je afbeeldingen binnen flash opnieuw te compressen.
kwaliteitsverlies.... I.p.v. daarvan zou ik de afbeeldingen zo veel mogelijk voorbewerken in photoshop zodat er in flash niets meer aangedaan hoeft te worden.
Stel jezelf de volgende vragen.
Welke compressie ga ik gebruiken.... Wil ik gebruik maken van alpha transparacy...
Pas je formaat aan.... enz.
Experimenteer vervolgens met alle mogelijkheden in het venster "save for web" binnen photoshop.
Oh, MKNOL2000 was me net voor zie ik :P
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.