PDA

Volledige versie bekijken : Aantal pixels van een plaatje laten zien

Bld-
%Europe/Berlin %350 %2009, 09:25
Ik weet niet zeker of dit topic in dit forum terecht hoort (denk het wel, action scripting).

In pixels.txt staat een getal, bijvoorbeeld: 10
Het script leest pixels.txt uit en laat vervolgens 10 random pixels zien van het totale plaatje. (random in de zin van positie; x- en y-as).
De overige pixels blijven zwart.

Is dit mogelijk of weet iemand waar ik het beste op kan zoeken?
Ik kan zo snel niet vinden wat de term is voor het laten zien van een aantal pixels uit een afbeelding.

Alvast bedankt!!

xolix
%Europe/Berlin %421 %2009, 11:06
Ik weet niet zeker of dit topic in dit forum terecht hoort (denk het wel, action scripting).

actionscript is Flex/flash dat wist je neem ik aan? ;)
en als je PHP/javascript bedoelt staat hij hier inderdaad fout :)

Bld-
%Europe/Berlin %426 %2009, 11:14
actionscript is Flex/flash dat wist je neem ik aan? ;)
en als je PHP/javascript bedoelt staat hij hier inderdaad fout :)

Mja, dat is dus de vraag, kan dit met flash/actionscript?
Ik neem aan dat het laten zien van de pixels beter met flash gedaan kan worden dan met php/javascript. Tevens kun je dit veel mooier laten zien met flash.

ArowanaW
%Europe/Berlin %577 %2009, 14:51
Laad je plaatje in. In de layer daarboven maak je in een movieclip een vierkantje van 10x10 pixels. Die movieclip maak je een mask voor je plaatje.
Dan geef je je mask een instance name, en dan kan je hem met actionscript besturen.

Bijvoorbeeld:

var aantalPixels:Number = pixels.text;
myMask._width = aantalPixels;
myMask._height = aantalPixels;
myMask._x = Math.round(Math.random()*Stage.width());
myMask._y = Math.round(Math.random()*Stage.height());

Dus zo wordt de width en de height van je mask movieclip gezet naar het nummer dat je in je tekstveld hebt ingevoerd. Dan wordt je mask movieclip ergens random op de stage gezet.
Ik hoop dat dit was wat je bedoelde (of bedoelde je 10 random pixels verdeeld over het scherm?).

Bld-
%Europe/Berlin %592 %2009, 15:13
Laad je plaatje in. In de layer daarboven maak je in een movieclip een vierkantje van 10x10 pixels. Die movieclip maak je een mask voor je plaatje.
Dan geef je je mask een instance name, en dan kan je hem met actionscript besturen.

Bijvoorbeeld:

var aantalPixels:Number = pixels.text;
myMask._width = aantalPixels;
myMask._height = aantalPixels;
myMask._x = Math.round(Math.random()*Stage.width());
myMask._y = Math.round(Math.random()*Stage.height());

Dus zo wordt de width en de height van je mask movieclip gezet naar het nummer dat je in je tekstveld hebt ingevoerd. Dan wordt je mask movieclip ergens random op de stage gezet.
Ik hoop dat dit was wat je bedoelde (of bedoelde je 10 random pixels verdeeld over het scherm?).

Sow, daar was ik nou nog niet opgekomen :D nice!
Maar ik bedoelde inderdaad 10 pixels random verdeeld over het scherm :( sorry voor de onduidelijkheid...
Nu krijg je inderdaad een compleet vlak..

Bld-
%Europe/Berlin %768 %2009, 19:26
Ik hoop dat iemand mij nog kan helpen :# :)

ArowanaW
%Europe/Berlin %817 %2009, 20:37
(ik zou het niet met pixels doen, dat gaat niet werken, gewoon niet te doen)

Als je op verschillende plekken van je plaatje pixels wil laten zien, dan kan je met een for loop movieclips in een container laden, en dan die container als mask aanstellen.
Dus je hebt weer je plaatje, daarboven maak je weer een mask movieclip, die je de instance naam maskContainer geeft. Dan maak je gewoon in je library in een movieclip genaamd mask, een zwart vierkantje van bijv. 10x10 pixels. Deze movieclip geef je dan via Properties een Identifier, bijvoorbeeld mask. Nu kan je dus in je container allerlei kleine vierkantjes inladen, die dan als mask gelden.
Bijvoorbeeld met deze code:

var aantalBlokken:Number = 20;
for(i=0 ; i<aantalBlokken; i++){
maskContainer.attachMovie('mask', i, i);
maskContainer[i]._x = (Math.round(Math.random()*(Stage.width/10)))* 10;
maskContainer[i]._y = (Math.round(Math.random()*(Stage.height/10)))* 10;
}

(Ik heb hierbij wel de blokken 10x10 pixels gemaakt)

ArowanaW
%Europe/Berlin %832 %2009, 20:58
Voorbeeldje in de bijlage.
Elke keer als je klikt komen er 5 blokken bij.
Probleem is wel dat er meerdere blokken op 1 plek passen.

Bld-
%Europe/Berlin %628 %2009, 15:05
Beetje laat, maar ik heb met bovenstaande tips wel wat kunnen maken, bedankt!