PDA

Volledige versie bekijken : Dynamic Text op button, bah!

Ralph
%Europe/Berlin %846 %2005, 21:19
Zoals de titel aan aangeeft, ik heb een button gemaakt met een dynamic text erop, als er voldaan wordt aan bepaalde voorwaarde wil ik graag die text op de button veranderen, de situatie:

Ik heb een object, visible = true
Met de knop kan ik nu de visible = true en visible = false afwisselen door erop te drukken.
Telkens als hij aan/uit is heb ik een dynamic text gemaakt waarin staat: "aan" of "uit" (een variable die hij laadt en komt ui het stukje AS met visible toggle).

Alleen als ik de dynamic text op de button plaats kan ik niet meer op de button klikken, als ik op de text sta doet hij het alsof de button niet bestaat.....

Ja ik heb de text IN de button gezet, en ook al een HIT erea eroverheen gezet.

Ik wil dit graag oplossen met alleen AS, help?

TheZwier
%Europe/Berlin %919 %2005, 23:04
Ik neem dat je als je op de butten gaat staan zo`n tekst-cursor krijgt? Dat kan je met AS aanpassen!!

instancenaamvanjouwtekstveld.selectable = false;

Ralph
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:47
dat kan ja, maar ik krijg dat niet in mijn button gedaan, ik kan geen dynamic textfield in een button vinden als path.....
Probeer maar eens, niet met target selecttool, en ook niet handmatig invoeren vanaf _root.
En binnen de button mag ik geen actions toeschrijven...

Ik kan hem wel los op de button zetten in de main timeline, en dan groupen maar liever wil ik een oplossing met AS, iemand?

TheZwier
%Europe/Berlin %447 %2005, 10:44
Je kan het ook zonder AS aanpakken, met AS selectable false maken is idd niet echt handig, maar je kan ook gewoon bij het tekstveld zelf aangeven dat hij niet selectable moet zijn... dan moet je op het AB knopje drukken.

Ralph
%Europe/Berlin %462 %2005, 11:06
Je kan het ook zonder AS aanpakken, met AS selectable false maken is idd niet echt handig, maar je kan ook gewoon bij het tekstveld zelf aangeven dat hij niet selectable moet zijn... dan moet je op het AB knopje drukken.

true true, maar ik kan dit 'probleem' sowieso makkelijk omzeilen door AS erbuiten te laten.
Het gaat mij erom dat ik dit hele scenario met AS kan maken, en kan laten verdwijnen, dus is erg vervelend dat dat niet op deze manier met AS lukt.

andere weg zoeken danmaar :P

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %488 %2005, 11:43
Ik begrijp dus dat je button instances gebruikt, en deze wil je via AS goed en makkelijk kunnen benaderen? Dan kan je beter gebruik maken van Movieclip's die zich voordoen als buttons. Als je Movieclip in de root staat en je geeft hem een instancename dan kan je hem namelijk aanspreken met deze instancename alsof het een button is, voorbeeldje:
instancename.onRelease = function () {
//hier wat er gebeurt na onRelease...
};
instancename.onRollOver = function () {
//hier wat er gebeurt na onRollOver...
};En zo heb je nog wel wat meer button-movieclip functions die je dan moet gebruiken, het is wel iets moeilijker dan gewone buttons, maar als je variabele buttons (deels) scripted wilt gaan gebruiken dan zijn button-movieclips gewoon veel handiger. Er zijn vast nog wel wat topics hierover te vinden in het forum, dus misschien moet je dan even zoeken op 'button movieclip' of iets dergelijks.