PDA

Volledige versie bekijken : theoretisch vraagje graphic, movieclip

dizzl
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:15
Hey all,
Ik begin pas met flash vandaar een simpel vraagje...als je een symbool maakt is het van het type Graphic, Movieclip of Button.
Wat maakt een graphic anders dan een movieclip als je een shape of motion tween doet?

vb 1
Ik maak een nieuw symbool VormTween en
stop een cirkel in frame 1 en een vijfhoek (met keyframe) in frame 10 tussen die twee frames kies ik bij properties Shape TWeen

Of dat symbool VormTween een graphic of een movieclip is .. resultaat is hetzelfde

vb2

Ik maak een symbool en noem die bol en zet deze aan de linkerkant van de stage in frame1 van een nieuw symbool Animatie (voeg een keyframe in op frame 10) en verplaats daar het symbool bol naar de rechterkant. Tussen die twee frames kies ik in het property panel voor motion tween.
Ook hier maakt het niet uit of het symbool Animatie een Graphic of een movieclip is?

In de library wordt het verschil wel weergegeven daar staat bij Kind Graphic of Movie Clip maar t ziet er precies hetzelfde uit.

ALvast bedankt om dit te lezen :-)

dizzl
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
Oeps :-)
Het ziet er idd hetzelfde uit maar als je er een instantie van op de stage zet .. beweegt de graphic niet...sorry voor de vraag :-)

Mitch
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:05
Er zijn erg grote verschillen tussen graphics en movieclips. Je kan dus beter wel kijken naar wanneer je ze het best kan gebruiken.
Graphics maken de movie erg groot als je ze bijv. gebruikt bij tween.
Graphics staan direct verbonden met de timeline waar ze opstaan, bij het exporteren naar video bestand is dit ook beter want exporteer je de hele animatie.

Shape tween moet je zowiezo niet doen bij een object.