PDA

Volledige versie bekijken : hoe krijg ik avi filmpje in een button?

silverwings
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:52
Hallo, ik ben pas gestart met flash maar ben nu al bezeten, ik word gek omdat het me maar niet lukt een avi filmpje (75 frames) op de roll over van een button te krijgen?
Ik krijg 'm er uiteraard wel in geplaatst maar hij beweegt niet.....
wie o wie kan mij helpen? (ik heb al een paar tuts geprobeerd)

vincoid
%Europe/Berlin %727 %2005, 18:27
je kan het ook in een movieclip doen die je als button gebruikt

Stuf
%Europe/Berlin %740 %2005, 18:46
volgens mij moet het kunnen wanneer je je .avi in een movieclip zet. En vervolgens die movieclip in de overstate van de button zet.

silverwings
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:26
bedankt voor de reactie. Dat dacht ik ook maar het werkt niet. Moet ik niets iets met de hit state doen?

silverwings
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:38
ik heb in de hit state een rectangle over de clip gelegd (die in de button zit), de rectangle is enkele pixels groter in het geheel er omheen. Als ik test start de clip wel als ik er over heen glij met de muis maar dan alleen als ik over de randjes ga en niet a;s ik over de clip zelf (zeg maar in het midden) ga???

Stuf
%Europe/Berlin %081 %2005, 02:56
..is dit een beetje je bedoeling?

voorbeeld (
http://members.home.nl/stefnitert/flashfocus/video/mouseover_video.html)

.FLA (
http://members.home.nl/stefnitert/flashfocus/video/mouseover_video.fla)

in dit voorbeeld bevat de MC het videomateriaal, en die MC zit in de overstate.. (wat ik je een paar post terug vertelde)

Wat nu precies je probleem is bij die hitstate kan ik je niet echt vertellen..

silverwings
%Europe/Berlin %857 %2005, 20:34
t is gelukt!!! flash is gewoon hard werken en door blijven proberen!
inderdaad just a MC in de over state en een kind kan de was doen!
ik had de .avi rechtstreeks in de over state gesleept maar ik moest er dus nog een MC van maken. domdomdom maar ik ben open voor degene die net als ik starters zijn. :D

GVR
%Europe/Berlin %694 %2005, 16:39
dag mensen,
ik probeer ook een avi in een button te krijgen
heb hiervoor de avi geladen in een movie clip deze movie clip staat in een button, de button heeft een action
maar als ik de movie test, veranderd het pijltje niet in een handje, drukken heeft dus ook geen zin.
kan dit komen doordat ik de avi embedded heb??

mvgvr

GVR
%Europe/Berlin %619 %2005, 14:52
het is me niet gelukt om van een avi een button te maken, misschien doordat de AVI embedded was. ik heb het nu opgelost met een onzichtbare button (alpha is 0)

Stuf
%Europe/Berlin %623 %2005, 14:57
ok dan..
succer verder..