PDA

Volledige versie bekijken : Diagonale movement, teveel acties?

Batsiaan
%Europe/Berlin %661 %2009, 16:52
Ik tracht een oldskool shooter spelletje te scripten, maar ik loop tegen het volgende aan. Ik heb ervoor gezorgd dat als je bijv naar boven en rechts indrukt dat hij de stelling van pythagoras gebruikt om diagonaal te verplaatsen.

Dit werkt prima, nou heb ik aan de spatiebalk een array gekoppeld welke er om de 2 milliseconden een kogel eruit pompt welke naar boven vliegt en zichzelf verwijdert zodra hij een eindje uit de stage is.

Nou krijg ik het niet klaargespeeld dat hij kan schieten terwijl je diagonaal beweegt, het gekke is dat naar rechtsboven als enigste wel werkt als ik aan het schieten ben, maar de overige 3 diagonale richtingen niet.

Had in eerste instante de beweging zonder de stelling van pythagoras gemaakt, en toen deed zch precies hetzelfde probleem voort.

Dus mijn vraag is eigenlijk, is er een limiet aan keyboard acties welke flash aankan? En hoe kan ik dit omzeilen?

Mijn beweging script is op het moment redelijk gelijk aan dit voorbeeld: http://gamedev.rasmuswriedtlarsen.com/2009/06/09/8-way-character-movement/

Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft, google doet dat namelijk niet echt(kan zijn dat ik op verkeerde termen zoek).

Cheers,

Bas.

dudejonne
%Europe/Berlin %666 %2009, 17:00
"The industry standard seems to be a maximum of 4 keys at a time with 3 keys being the norm."
Dat kan misschien je vraag oplossen.

Batsiaan
%Europe/Berlin %349 %2009, 09:23
Hmm dat vind ik alsnog raar, want diagonaal bewegen en schieten is maximaal 3 keys.
Vind het wel apart dat hij naar rechtsboven wel werkt. maar de andere diagonale richtingen niet tijdens het schieten.

Batsiaan
%Europe/Berlin %635 %2009, 16:15
Heb het gefixed, ik gebruikte de spatiebalk voor het schiet commando, blijkbaar kan dit problemen veroorzaken, deze veranderen naar een andere toets was voldoende.

Kan iemand misschien toelichten waarom de spatiebalk dit veroorzaakt? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk.