PDA

Volledige versie bekijken : Tekst en gotoAndPlay() EN scrollbar

Voldemort
%Europe/Berlin %546 %2005, 14:06
Ik heb enkele problemen:

- Ik wil op de tekst (Dynamic text, dat vak bij frame 1). Ik wil als men daar op klikt, men een gotoAndPlay() naar frame 2 krijgt. Ik krijg steeds een fout. En ik wil ook dat men enkel op die tekst kan klikken, en niet op de dingen er rond.
Opgelost

- Hoe zet ik een scrollbar in flash?
Niet opgelost

Thierry
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:14
Je hebt

on(press){
gotoAndPlay(2);
}

in je hoofd Timeline gezet. Dat kan dus niet. Dat stukje script kan je wel op een button plaatsen. Dus pruts een verder en als je er niet uit komt dan kun je het altijd nog vragen.

Voldemort
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:17
Bij een button kan ik zelf niks in het actions deel typen, daar staat er:

Current selection cannot have actions applied to it.

Laiverd
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:27
Kijk eens naar asfunction in de handleiding, en als je toch bezig bent ;) kijk ook even naar de handleiding voor wat betreft het toekennen van as aan buttons.

John

Voldemort
%Europe/Berlin %672 %2005, 17:08
Ik snap er niks van. Het lukt langs geen kanten dit.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %675 %2005, 17:13
actionscript is ook niet makkelijk.. maar als je verteld hoe ver je komt kunne we je mischien helpen..
mischien heb je wat aan de beginners tuturials:
http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/tuturials.txt

Voldemort
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:16
Ik wil proberen dat men op die tekst drukt (een gewone link in HTML met <a href=""></a>, etc). Maar het lukt niet.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %688 %2005, 17:30
je kan niet met een gewone html link naar frames linken.. asfunction moet je ff onderzoeken zoals Laiverd zei..

Voldemort
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
Het werkt niet. Mijn fla bestand is in de "bijlage" hieronder. Wat doe ik fout. Ik heb dit uit de help en het werkt nog steeds niet :S.

Voldemort
%Europe/Berlin %767 %2005, 18:24
Het werkt al, dat. Gewoon een button maken, uit de library naar de juiste scene. Dan de button selecteren, AS code geven:

on(press)
{
getURL("http://www.harrypotter.com",_blank);
gotoAndPlay(5);
}

En het werkte.

Nu mijn andere vraag:
Hoe zet ik een scrollbar in flash?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %571 %2005, 13:42
we hadde je ook wel kunne vertelle dat dat werkte... maar jij wou perse een stukje text laten linken naar een frame.. dat is heel wat anders..

maar goed.. ik zou eerst eens zoeken op het forum op scrollbar en eens kijken in flash in het components venster..

Voldemort
%Europe/Berlin %679 %2005, 16:18
Ik heb een tutorial gevonden (de naam was wel niet scrollbar, maar "Beginnen met Flash via animatie II"). Ik heb alles gedaan. Alleen werkt m'n scrollbar niet (zie bijgevoegd bestand). Waarom doet ie het niet? (In of uit mijn textveld halen maakt niks uit)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %065 %2005, 01:34
hmm je gebruikt en een var naam en een instancename bij je textfield, ik zou zeggen gebruik alleen een instacnename en bedenk een toepasselijkere dan InstanceName_4.

en toen was de instancename van je scrollbar ook nogis gelijk aan de var name van je textfield.

owja en stond je scrollbar eigenlijk achter je textfield ipv ernaast

maar goed.. zelfs na dat aan te passen kreeg ik em nie werkende.. mischien dat iemand anders nog n fout ergens ziet..

Voldemort
%Europe/Berlin %461 %2005, 11:04
Als ik net hetzelfde doe, op een leeg document, dan lukt het wel, en hier niet :S.

Voldemort
%Europe/Berlin %578 %2005, 13:52
Als ik net hetzelfde doe, op een leeg document, dan lukt het wel, en hier niet :S.

Is er geen methode met AS om hetzelfde resultaat te bekomen? Zoja, welke?

Voldemort
%Europe/Berlin %437 %2005, 10:29

Is er geen methode met AS om hetzelfde resultaat te bekomen? Zoja, welke?

damarez
%Europe/Berlin %453 %2005, 10:52
Ik heb een goed advies
koop een basis boek over flash en actionscript
zodat je de flash interface beter begrijpt
je kan b.v proberen flash mx van peter kassenaar
van dezelfde schrijver heb je ook flash actionscript
is wel voot flash 5 geschreven en er word gebruik gemaakt van as 1
maar is een handige methode om dit onder de knie te krijgen
en die boeken kan je bestellen op www.computerboek.nl
succes ermee verder

Voldemort
%Europe/Berlin %616 %2005, 14:48
Ik heb een boek over PHP & MySQL gekocht, vorig jaar, om er nu weer eentje te kopen :S. Zeker als het boek 50 euro kost (hetgene wat ik zou kopen).