PDA

Volledige versie bekijken : Dynamic text + mask + vreemde tekens

Doc
%Europe/Berlin %622 %2009, 15:56
Goeie middag!
Zoals de titel wellicht al suggereert heb ik een probleem met een dynamic textfield onder een mask, waar speciale tekens als è etc in moeten komen. Die worden nm. niet weer gegeven.

Dit zou ik natuurlijk op kunnen lossen door het gebruikte font met een linkage in m'n library te zetten, of de tekens te embedden in het tekstveld.

Mmaaaar... het font, kleur, grootte (eigenlijk de complete textFormat van het tekstveld), komt uit een database en is dynamisch en wordt na het inladen toegepast op het tekstveld.
Nou lijkt het me geen oplossing om alle mogelijke fonts, in alle mogelijke groottes op te nemen in m'n library.

Heeft iemand wellicht een suggestie?

Tnx alvast!

ps: ik hoop dat ik 't duidelijk uitgelegd heb :P

Jan
%Europe/Berlin %638 %2009, 16:19
Tja die Fonts zullen toch van ergens uit een swf moeten komen...
Je zou op voorhand een aantal swf's kunnen maken met daarin telkens 1 Font ge-embed. Je laadt de juiste font-swf dan in je hoofdswf.
Indien dat nog teveel werk is zou je een scriptje kunnen maken dat op de server een swf genereert met het juiste Font, de juiste characters etc. en die doorgeeft aan de swf.

Groeten;
Jan

Doc
%Europe/Berlin %669 %2009, 17:03
Hey Jan,

bedankt voor je reactie. In eerste instantie klinkt het als een prima oplossing en heb het meteen even probeert.
Echter is de swf waar het font in ge-embed wordt al snel 50-60 kb. De movie die deze swf in moet gaan laden is nog kleiner, en ik vind het daarom een nogal 'groot' bestand om in te laden.

Zijn er voor zover jij weet nog andere methodes of moet ik dit gewoon gaan gebruiken?