PDA

Volledige versie bekijken : Vars meegeven

Vinc
%Europe/Berlin %087 %2005, 03:06
Hey flashers,

Ik heb weer een probleempje. Ik vroeg laatst wat over movieclips kopieren, daar ben ik uitgekomen. Maar ik krijg toch wat problemen met het uit-de-mysql halen van de gegevens.

De mysql en php is geen probleem, dat werkt goed.. Hij wil wel het ID laden en dat laadt hij goed zien, alleen de titel niet.

code 1 (voor het duplicaten van de movieclip, geen problemen mee maar toch):
for (i=1; i<=2; i++) {
var mc = portfolio_mc.duplicateMovieClip("portfolio_mc"+i, i);
mc.id = "0"+i;
mc._x = 0;
mc._y = -150+i*30;
}

code 2 (staat in portfolio_item op het eerste keyframe):

var id = id;
var titel = "loading...";

loadVariables("pagina.php?id=id", id);

ik héb een tekstveld met var naam titel en een tekstveld met var naam id.. Zoals ik al zei: de id laadt hij goed, maar de titel niet.. Nog ter informatie: hij haalt de var 'id' uit het stukje eerste code wat in de movieclip staat waar portfolio_item in staat.. Snappie em? :)

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb. Alvast bedankt als jullie een oplossing weten!

Edit: 2 screenshotjes toegevoegd:
Klik (http://img286.imageshack.us/img286/5904/screen019el.jpg)
Klik (http://img286.imageshack.us/img286/898/screen025rh.jpg)

Vincent

theFlashWizard
%Europe/Berlin %100 %2005, 03:24
ik denk dat ik em snap.. ;)
alleen "pagina.php?id=id" is een string.. daar wordt dus niks meer mee gedaan.. wil jij die id als var meegeven.. of dus eigelijk de info in var id moet je het zo doen:

"pagina.php?id="+id

var id = id;
als hij id daar al vind hoe je em er niet nog n x in te zetten.. je overschrijft nou iets dat alst goed is al bestaat..
als hij het niet doet werkt
var id = this.id; mshn beter.. maar dat kan je checken door een trace

en nog 2 dingen..
loadVars is nieuwer en dus vaak beter..
en het gebruik van instancenames van textfields ook.. maar in jou geval zou dat beteken dat je een onLoad zou moeten bouwen..

Vinc
%Europe/Berlin %105 %2005, 03:32
w00t,
ik heb dat stukje van "pagina.php?id="+id ff veranderd, en dat werkt.. Ongelooflijk dat ik anderhalf uur zoek naar zo'n klein foutje. Bedankt!

Dat van loadVars en instancenams (onLoads) ga ik uitprboeren zodra ik een nieuwere versie maak.. het gaat mij er nu om dat ik snel een redelijk portfolio online heb. Toch bedankt voor de tips!

Wat mij betrefd kan dit topic dicht.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %107 %2005, 03:35
anderhalf uur??:| das nie best.. vooral omdat dit zo'n basis scripting foutje omvat..

hier wat over loadVars:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/loadVariables_and_loadVars/index.shtml

en graag gedaan :)

Vinc
%Europe/Berlin %110 %2005, 03:39
Ja weet ik veel, ben nog niet zo'n ster in flash ;)

Een vraag je nog:

var aantal = 0;
loadVariables("pagina.php?id=0", this);

for (i=1; i<=aantal; i++) {
var mc = portfolio_item.duplicateMovieClip("portfolio_item"+i, i);
mc.id = "0"+i;
mc._x = 0;
mc._y = -150+i*20;
}

Edit: Ok, het ligt niet aan 'i<=aantal;', maar nu haalt hij niet het goede aantal via die LoadVariables :s

Vincent

theFlashWizard
%Europe/Berlin %119 %2005, 03:51
sorry kan dat iets duidelijk.. wat doet hij nu niet dat hij wel moet doen?
die aantal haalt hij niet op uit php?

Vinc
%Europe/Berlin %125 %2005, 04:00
Inderdaad, dus in dat stukje klopt
loadVariables("pagina.php?id=0", this);

ineens niet meer... (als ik gewoon pagina.php?id=0 opvraag geeft hij het aantal, dus hij haalt het wel goed uit de php)..

Als ik
var aantal = 2;

voor dat stuk code zet, werk het wel.. alleen moet hij die '2' eigenlijk van die pagina afhalen. Snap je hem nu?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %128 %2005, 04:04
ja hij haalt em dus waarscheinlijk niet goed in flash he.. zoiets kan je heel makkelijk ondekken door 1 trace

onder de loadVariables
trace(aantal)
en dan zie je wat flash vind in het output window

maar hij vind het niet omdat hij waarscheinlijk nog bezig is op dat moment met het laden van de data.. dus zou je er een vertraging op moeten maken..
Wat je het beste kan doen met loadvars en dan in een onLoad..

Dauntless
%Europe/Berlin %359 %2005, 09:38
Het kan ook zijn dat hij je 'aantal' var nog niet altijd al evengoed heeft ingeladen. Dat kan je dus oplossen dmv LoadVars ...