PDA

Volledige versie bekijken : [ Windows 7 ] Upgrade of volledige versie?

Errow
%Europe/Berlin %533 %2009, 13:48
Hallo allemaal! :)

Ik heb een pc met Windows XP erop geïnstalleerd (Dell), maar voor Vista geschikt (downgrade). Heb een cd van Vista Professional en heb ook XP Professional Ik wil graag Windows 7 Home Premium zo snel mogelijk na de release installeren en vind het niet erg om mijn pc te formatteren. Ik had al gelezen dat je dan de Custom-optie kunt kiezen tijdens de installatie van Windows 7 (omdat Home lager is dan Professional). Mijn vragen zijn:

Is het mogelijk om een upgrade versie (zoals deze (http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/up-microsoft-windows-7-home-premium-dutch-dvd/1003004007118263/index.html), maar mij wordt niet echt duidelijk of dit nou een upgrade is; dit staat bij andere wel aangegeven op bol.com) te kopen van Windows 7? (120 euro) Moet ik dan eerst mijn pc te formatteren, Vista installeren en vervolgens 7 er overheen?

Hopelijk is het verhaal duidelijk. Alvast bedankt voor alle tips. :):)

Tom.
%Europe/Berlin %571 %2009, 14:42
Er staat up voor, dus dat zal wel de upgrade zijn. Voor dat geld ook aannemelijk.

Je hebt recht op een upgrade, waardoor de licentie goedkoper is. Of je mag upgraden naar HP hangt af van de huidige Vista versie die je bij je pc gekocht hebt; Vista Professional bestaat niet.

Een upgrade van Windows is de laatste jaren écht een upgrade, je kunt deze NIET 'vers' installeren (zonder truuks dan, want dan is het waarschijnlijk wel mogelijk)

Errow
%Europe/Berlin %640 %2009, 16:22
Vista Business bedoel ik. Thanks! Ik ga ervanuit dat 120 euro de standaard prijs is, afgezien van enkele aanbiedingen (die denk ik niet zullen verschijnen in de komende tijd) moet ik daar dus van uitgaan.