Volledige versie bekijken : [FL8]Inloggen in .htacces
Sapience
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:23
Als ik op mijn webspace een map beveilig met .htacces enzo, dan krijg je van je browser een inlog scherm. Ik zou graag willen weten, of ik dat niet met flash kan doen?
Als het kan, kan iemand mij dan uitleggen hoe, of een link naar een bestaand artikel sturen?
alvast hartlijk bedankt,
:)
Fabian
BlijBlauw
%Europe/Berlin %489 %2005, 12:44
In princiepe kan het heel makkelijk. Je zet in een txt of database je gebruikersnaam en wachtwoord.
- Nu maakt je een movie (naam: login.swf) met een soort inlogscherm. Daar laad je de gegevens in. Als er ingelogd word zet je een cookie op de computer.
- Nu maak je een php bestand (naam: check.php)die die cookie controleerd. Als er niet ingelogd is, link je naar login.swf, anders gebeurd er niks.
- Je zet op elke pagina in die map:
<?php include('check.php'); ?>
Je moet even zoeken naar cookies in php en flash. In flash staat het gewoon in de help en van php is op google genoeg te vinden.
Sapience
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:57
hehe, je zegt wel dat het allemaal zo simpel gaat, maar met databases en php ben ik echt dom hoor... ik zou niet weten hoe... Weet jij niet of er ergens een uitleg staat? heb al gezocht met google maar er kwam nix nuttigs.... Ik heb een inlog pagina, in php van een maat van mij, maar die kan ook niet met databases overweg, en dus heb ik het gewoon in de code staan.... maar dat vindt ik eigenlijk niet veilig genoeg...
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.