Volledige versie bekijken : Plaatje als achtergrond
Sabre
%Europe/Berlin %406 %2005, 10:44
Hallo,
Ik wil op mijn site een plaatje als achtergrond. Nu kan ik in Flash wel een plaatje ter grootte van de movie plaatsen, maar als je movie (plus plaatje) bijvoorbeeld 792x450 is zie je nog steeds een witte rand (of andere achtergrondkleur) eromheen.
Is er een mogelijkheid om het plaatje echt als achtergrond te maken, en niet een plaatje dat op de achtergrond wordt 'geplakt'? In Dreamweaver kan het bv. wel!
Bedankt!
Dirk
Mitch
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:58
He,
Nee je kan niet zomaar een achtergrond pattern zoals dreamweaver maken, wat je wel kan doen is een groot vierkant maken, zo groot als je wilt. Dan ga je naar de color mixer en kies je bitmap (waar in het plaatje nu solid staat) uit en daarna kan je de afbeelding uitkiezen die je wilt.
[flashpic=colormixer]
BlijBlauw
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:55
oke, daar zat ik gister ook mee!
En ja hoor, ik heb de oplossing ;)
Deze gewoon op de root:
Stage.scaleMode = "noScale";
Nu maakt een een vlak wat zo groot is, als het vlak van je site (dus waar je alles gaat neerzetten) en noem je het vlak.
En dan maak je van je plaatje wat je op de achtergrond zet een mc en zet je deze code:
onClipEvent(load){
this._width = System.capabilities.screenResolutionX
this._height = System.capabilities.screenResolutionY
this._x = -1 * ((System.capabilities.screenResolutionX-_root.vlak._width)/2)
this._y = -1 * ((System.capabilities.screenResolutionY-_root.vlak._height)/2)
}
Bij het publishen zet je bij de html setting de afmeting op 100% bij 100%
Nu moet je in je html achter bij de body tag nog even invoegen: leftmargin='0' topmargin='0'
Zie hier, mijn site op gewoon formaat met een achtergrond die ik gewoon met flash kan beinvloeden: http://www.blijblauw.com/v3/test/scale/
Ik ben erg blij nu het me gelukt is :D eindelijk kan ik verder ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.