chris1234
%Europe/Berlin %048 %2005, 02:09
ik ga een soort overlay schermpje maken voor een fotoslider, en dat overlay schermpje volgt de muis, maar nou wil ik dat ie stopt met volgen zodra de muiscursor buiten een bepaald gebied komt. Bijvoorbeeld < _x 100 , > _x 400 en < _y 100 , > _y 200.
Ik laat de overlay met de muis meebewegen door dit script in een ascontainer van 2 frames met deze as:
_root.test._x = _root.test._x + (_root._xmouse - _root.test._x) / 2;
voor het stoppen vande follow als de muis buiten de x en y coord. komt kwam ik tot dit:
if (_root._ymouse < 100 or
_root._ymouse > 200 or
_root._xmouse > 400 or
_root._xmouse < 100
) {_root.test._x = 400}
nu springt de overlay dus naar _x 400 maar ik wil eigenlijk dat de overlay gwoon stopt met volgen en op zn laatste plek blijft.
Misschien kan ik er een function van t follow geheel maken ofzo en die unloaden ofzo als die muis de coordinaten heeft bereikt?? maarja ik weet niet hoe.
ik kan trouwens niet met rollover enz werken omdat er onder nog een ding zit die hier anders door niet werkt.
Ik laat de overlay met de muis meebewegen door dit script in een ascontainer van 2 frames met deze as:
_root.test._x = _root.test._x + (_root._xmouse - _root.test._x) / 2;
voor het stoppen vande follow als de muis buiten de x en y coord. komt kwam ik tot dit:
if (_root._ymouse < 100 or
_root._ymouse > 200 or
_root._xmouse > 400 or
_root._xmouse < 100
) {_root.test._x = 400}
nu springt de overlay dus naar _x 400 maar ik wil eigenlijk dat de overlay gwoon stopt met volgen en op zn laatste plek blijft.
Misschien kan ik er een function van t follow geheel maken ofzo en die unloaden ofzo als die muis de coordinaten heeft bereikt?? maarja ik weet niet hoe.
ik kan trouwens niet met rollover enz werken omdat er onder nog een ding zit die hier anders door niet werkt.