Volledige versie bekijken : Back to the Cubeture
B-Mantis
%Europe/Berlin %472 %2009, 12:19
Hallo mensen!
Dit is het project waar ik het afgelopen half tot heel jaar hard aan gewerkt heb! Het is gemaakt in AS3 en aangezien ik veel van mijn AS3 van mensen hier heb geleerd, vind ik het leuk het hier ff te showcasen!
Er zijn al een drietal flash filmpjes over Cuboy, en dit is het eerste spel. Het spel word momenteel erg goed ontvangen, veel beter ook dan we hadden verwacht. De humor is namelijk vrij 'vreemd' en we waren niet zeker of iedereen dat leuk zou vinden :D
Ondertussen al meer dan 260.000 keer bekeken!
maar, see it for yourself!
http://www.newgrounds.com/portal/view/513114
Veel plezier!
Tweetie076
%Europe/Berlin %368 %2009, 09:50
Whahaha, dat is echt super bruut! Well done !
Gollum
%Europe/Berlin %663 %2009, 16:55
:D
Moet er erg bij lachen, erg leuk!
Lavis
%Europe/Berlin %830 %2009, 20:56
Echt prachtig gemaakt!
b-here
%Europe/Berlin %913 %2009, 22:55
echt heel cool! gefeliciteerd ook met de awards op newgrounds! van mij mag die direct de showcase in
nancy_kelpie
%Europe/Berlin %875 %2009, 22:00
Ik had hem toevallig ook al op Newgrounds gezien, leuk spel! Erg mooi gemaakt, humor en stijl is super! :)
Heb je hem nog ergens specifiek voor gemaakt trouwens of gewoon hobby?
B-Mantis
%Europe/Berlin %553 %2009, 14:16
Heb je hem nog ergens specifiek voor gemaakt trouwens of gewoon hobby?
Ik heb al een tijdje contact met de makers van Cuboy (de cartoon serie), en we zouden ooit nog een spel maken - uiteindelijk hebben we besloten een Cuboy spel te maken. Het is niet echt mijn type spel om te maken (ik houd meer van goede gameplay), maar ik vond het wel erg leuk om te doen. Het was dus wel gewoon voor hobby.
Perrytje
%Europe/Berlin %758 %2009, 19:11
geweldig :D
emin
%Europe/Berlin %542 %2009, 14:01
Wow! Dit is zo gedetaileerd uitgewerkt...props voor het geduld! Zou je kunnen delen hoeveel tijd dit gekost heeft om te maken?
B-Mantis
%Europe/Berlin %582 %2009, 14:58
Wow! Dit is zo gedetaileerd uitgewerkt...props voor het geduld! Zou je kunnen delen hoeveel tijd dit gekost heeft om te maken?
We zijn wel met een team van drie man, ik ben de programmeur, dan hebben we een artist die alle tekeningen heeft gemaakt en een paar stemmen heeft gedaan - en iemand die het verhaal en de dialoog heeft bedacht, en bijna alle stemmen heeft gedaan.
We hebben er samen ongeveer een half jaar aan gewerkt, en ik zelf ietsje langer met het ontwerpen van de engine.
mknol
%Europe/Berlin %011 %2009, 00:17
Showcase?! :D
ath92
%Europe/Berlin %744 %2009, 17:51
Nou, bij deze! Je staat nog niet op de frontpage, maar daar wordt aan gewerkt.
Zou je misschien nog iets meer kunnen vertellen over hoe je te werk bent gegaan?
B-Mantis
%Europe/Berlin %452 %2009, 10:51
Zou je misschien nog iets meer kunnen vertellen over hoe je te werk bent gegaan?
Bedankt voor de showcase :)! Wat wil je precies weten?
Hoewel dit spel er niet super ingewikkeld uitziet, heb ik nog nooit zulke grote uitdagingen gahad wat programmeeren betreft. Vooral het sorten van de objecten in de displaylist was moeilijk, want de objecten kunnen langs/achter/om elkaar heen bewegen.
Voor de rest.. Het zoekalgoritme voor Cuboy en andere bewegende objecten is een A*, dus best-first met altijd de optimate oplossing. Ik heb daarin ook nog verwerkt dat bij twee gelijke opties (bijv recht - onder, je kunt dan ook onder, rechts bewegen) gewoon een willekeurige wordt gekozen. Zo loopt Cuboy niet steeds het zelfde rondje als je hem ... rondjes laat lopen :D
ArowanaW
%Europe/Berlin %027 %2009, 00:38
Erreeeg vet, probleem is alleen dat ik niet verder kom dan de horse ride in het wilde westen :P
B-Mantis
%Europe/Berlin %681 %2009, 16:20
Kun je hem niet verslaan? Dit probleem hebben vooral mensen met een goede computer, het spel loopt dan optimaal en dan moet je het vaakst op spatie drukken. Je kunt als je windows draait het On-Screen-Keyboard gebruiken (in bureau-accessoires - ease of access). Daarmee kun je dan stiekem nog meer space presses genereren! ;)
jelmer91
%Europe/Berlin %037 %2009, 00:54
Haha :) Heel vet gemaakt
Dungeon
%Europe/Berlin %578 %2009, 13:53
Echt heel vet!
C32
%Europe/Berlin %594 %2009, 14:15
kun je ons vertellen (als je tijd/zin hebt) wat voor tutorials/voorbeelden je hebt gevolgd om dat te maken? En hoe je te werk ging: Eerst een stappenplan maken, scenario's schetsen of begon je gelijk met scripten?
lijkt mij in ieder geval ergg interessant om te weten :P
B-Mantis
%Europe/Berlin %998 %2009, 23:57
We hebben het eerst helemaal uitgewerkt. Ons team bestaat uit drie mensen - Een doet de animaties, een ander het verhaal/dialoog/bijna alle voice acting, en ik dus het programmeren. We hebben allemaal drop box (www.dropbox.com (http://www.dropbox.com)) waarin je heel makkelijk bestanden kan delen. Daar hebben we een map met een hoop textbestanden met daarin ideeen, suggesties, etc.
We houden dan regelmatig een meeting op msn (mijn twee partners komen uit schotland en groot-britannie) en dan bespreken we wat precies in het spel gaat komen, hoe het eruit moet zien, etc. Verder spreken we elkaar natuurlijk ook dagelijks als het even kan. Een hoop is dus van te voren geplant (bijna het hele verhaal), maar veel dingen worden tijdens het project bedacht (zoals de pratende cactus).
We zijn nu ook begonnen aan deel twee van het spel, en ik heb nog geen regel code getypd. In onze dropbox staat de basis walkthrough, ideeen over de locaties, enkele dialogen, dingen die de engine moet kunnen en een hoop plaatjes van objecten die te maken hebben met de volgende tijdperiode!
Wat voor tutorials ik gebruikt heb - ik heb voor dit spel niet speciaal tutorials gebruikt, maar ik heb ondertussen redelijk genoeg ervaring met programmeren om dat niet echt nodig te hebben. Natuurlijk moest ik zo nu en dan een schoolboek erbij pakken om bijv te kijken wat ook alweer precies de werkwijze van een A* zoekalgoritme is, zodat ik die zo effectief mogelijk heb kunnen implementeren. Verder nog wat dingen opgezocht op wikipedia - ik had bijvoorbeeld eerst de windrichtingen 90 graden anders dan de standaard is in isometrische velden :)
(edit) : En natuurlijk flashfocus! Ik heb erg veel geleerd van hier vragen stellen en antwoord krijgen van behulpzame mensen in het AS3 forum!
BDisOKE
%Europe/Berlin %482 %2009, 11:34
We hebben allemaal drop box (www.dropbox.com (http://www.dropbox.com)) waarin je heel makkelijk bestanden kan delen. Daar hebben we een map met een hoop textbestanden met daarin ideeen, suggesties, etc.
Beetje offtopic, maar wat een geniaal programma, dropbox! :D
1rv34
%Europe/Berlin %981 %2010, 23:33
Echt een coole game ;)
Heb het al vaker gespeeld op Kongregate (http://www.kongregate.com/?referrer=1RV34) :P
B-Mantis
%Europe/Berlin %854 %2010, 20:30
Beste Mensen,
Back to the Cubeture is finalist bij de Mochi awards, we kunnen dus flash puzzle game van het jaar 2009 worden. Ook is er een People's Choice Award waarvoor gestemd kan worden, dus allemaal stemmen!!
http://www.flashgamingsummit.com/awards.html
gewoon op 'Vote for your favourite!' klikken, en dan staat Back to the Cubeture direct bovenaan.
Bedankt!
nuvorm
%Europe/Berlin %045 %2010, 01:05
way to go..excellent!
b-here
%Europe/Berlin %002 %2010, 00:03
Beste Mensen,
Back to the Cubeture is finalist bij de Mochi awards, we kunnen dus flash puzzle game van het jaar 2009 worden. Ook is er een People's Choice Award waarvoor gestemd kan worden, dus allemaal stemmen!!
http://www.flashgamingsummit.com/awards.html
gewoon op 'Vote for your favourite!' klikken, en dan staat Back to the Cubeture direct bovenaan.
Bedankt!
gefeliciteerd man! wilde net even op je stemmen, maar het was al gesloten :(.
B-Mantis
%Europe/Berlin %081 %2010, 01:58
gefeliciteerd man! wilde net even op je stemmen, maar het was al gesloten :(.
Toch bedankt! Ik was een beetje laat met posten hier, het is inderdaad al gesloten :(
b-here
%Europe/Berlin %682 %2010, 16:22
Toch bedankt! Ik was een beetje laat met posten hier, het is inderdaad al gesloten :( np, laat even een berichtje achter of je hebt gewonnen! Suc6!
B-Mantis
%Europe/Berlin %122 %2010, 02:56
We hebben helaas niet gewonnen! Maar toch mooi om finalist geweest te zijn. Misschien winnen we dit jaar met Back to the Cubeture 2 :P!
b-here
%Europe/Berlin %460 %2010, 11:02
We hebben helaas niet gewonnen! Maar toch mooi om finalist geweest te zijn. Misschien winnen we dit jaar met Back to the Cubeture 2 :P!
ahh jammer man! Maar zeker al een eer om tussen het rijtje te staan! Komt er echt een vervolg? :D
B-Mantis
%Europe/Berlin %855 %2010, 20:32
we zijn momenteel keihard aan het werken aan een vervolg. Hij wordt veel beter; De minigames zijn dit keer 'echte games' ipv button bash spelletjes enzo, en de wereld is veel groter, grappen zijn beter, het wordt echt superleuk :) Maar het gaat ook nog wel ff duren voordat we klaar zijn :(
RoboRik
%Europe/Berlin %931 %2011, 22:20
De enige reden dat ik uberhaupt een account is aangemaakt, is omdat ik supersuperdeduper graag de loop zou hebben van dat wereldronddraai liedje (Cuba Cuba Cuba Cuba Cuba Cub)
Zou je die file superplease naar roborik@live.nl willen sturen?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.