PDA

Volledige versie bekijken : extern script met include aanpassen

TECE
%Europe/Berlin %914 %2005, 22:56
hallo,
ik zit met een probleempje (anders zou ik hier niet zitten)
ik heb een fotoalbum gemaakt om online te zetten, en voor de thumbnails van die foto's heb ik dus een .as bestand gemaakt met daarin bvb _root.pic1="foto1.jpg"

en dan #include"pictures.as" gebruikt in een knop in het as bestand staat ook de handler ervoor.

enz enz... zodat ik het makkelijk kan aanpassen, maar nu merk ik dat als ik het aanpas in het .as bestand dat mijn swf bestandje nog steeds de oude foto's en volgorde gebruikt.
Pas als ik de fla nog eens open en dan met test movie of publish er een nieuwe swf van maak neemt hij de veranderingen in het .as bestand aan.

Ik heb ervoor gekozen om geen txt te gebruiken omdat het 8 verschillende albums zijn
if(album==1){
_root.pic1="foto1.jpg"
}
if(album==2){
_root.pic1="geel.jpg"
}
enz... het werkt allemaal prima maar ik kan dat as bestand dus niet zomaar veranderen zonder dat ik terug in de fla ga om een nieuwe swf te maken.

enige oplossing hiervoor???

met velen dank.

Dauntless
%Europe/Berlin %009 %2005, 01:13
Een xml gebruiken ? :D

Als je een .as include wordt hij bij het compilen gewoon IN je movie gezet, en zoals je zelf zegt zal hij idd pas veranderen wanneer je je movie opnieuw compiled. Je kan xml gebruiken, die is namelijk veel gestructureerder dan een .txt en je kan gemakkelijk 8 albums er in kwijt ...

TECE
%Europe/Berlin %668 %2005, 17:02
en dan gewoon die Xml laden met loadVariables?
of bestaat er voor Xml andere actions die ik kan gebruiken.

Kan ik er dan ook statements en handlers in verwerken of enkel variables?

groeten van TECE

theFlashWizard
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:10
xml in flash:
http://www.kirupa.com/web/xml/index.htm

TECE
%Europe/Berlin %268 %2005, 06:27
bedankt voor de hulp (het minste dat ik kan zeggen hé)
ik heb het uiteindelijk toch maar gedaan met een txt (flauw ik weet het)
maar het resultaat is hetzelfde dus eureka voor mij :-)