PDA

Volledige versie bekijken : Naar andere mc

Voldemort
%Europe/Berlin %709 %2005, 18:01
Ik ben net begonnen met flash en ik heb een probleem:

Ik ben net begonnen met flash. En ik wil dat men meteen naar een mc gaat genaamd bol. Ik heb dus op de standaard mc, de eerst getoonde (Scene 1) deze action script gezet:

_root.bol.gotoAndPlay(1);

Alleen wil ie niet naar de mc bol, gaan, frame 1.

Waarom niet?

Nightbowl v2.
%Europe/Berlin %728 %2005, 18:29
je moet de MC een instance naam geven, that's all

Voldemort
%Europe/Berlin %805 %2005, 20:20
Ik heb het ff verduidelijkt met een afbeelding, want je snapt het niet denkek (die namen van alles heb ik problemen met).

theFlashWizard
%Europe/Berlin %814 %2005, 20:32
scenes werken niet zo..
maarre ik zou dat frame een frame label geven en daar heen linken.. :)
scenen zijn nogal buggy namelijk..

Voldemort
%Europe/Berlin %384 %2005, 10:14
Maar voor een heel groot project gaat het niet te doen zijn, daarom zou ik liefst scenes hebben, want dan heb ik orde, enkele vb van scenes die ik later zou maken:

- Buiten
- Kerkers
- Gelijkvloers

Etc, een volledig kasteel in Flash waar men dan kan doorwandelen en opdrachten moet vervullen. Dat alles in 1 scene gaat niet, daarom zou ik het liefst opsplitsen in verschillende scenes. Maar ik weet niet hoe ik naar een andere scene ga dmv AS. Daarom probeerde in die gotoAndPlay, maar die werkt niet. Hoe ga ik dan wel naar een andere scene?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %396 %2005, 10:30
geef gewoon het 1ste frame van een scene een framelabel en link daarheen met een gotoAndPlay()

zo:
gotoAndPlay("framelabel")

dat is wat ik bedoelde ook..

Voldemort
%Europe/Berlin %404 %2005, 10:41
Ja, maar het ding dat ik wil maken is erg uitgebreid, en daarom zou ik willen weten hoe ik naar een andere scene kan gaan, zoals de afbeelding in 1 van mijn vorige posts.

PS: Ik weet wat je bedoelt.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:07
gotoAndPlay()
Availability
Flash 2.

Usage
gotoAndPlay([scene:String,] frame:Object) : Void

Parameters
scene An optional string specifying the name of the scene to which the playhead is sent.

frame A number representing the frame number, or a string representing the label of the frame, to which the playhead is sent.

Returns
Nothing.

Description
Function; sends the playhead to the specified frame in a scene and plays from that frame. If no scene is specified, the playhead goes to the specified frame in the current scene.

You can use the scene parameter only on the root Timeline, not within Timelines for movie clips or other objects in the document.

Example
In the following example, a document has two scenes: sceneOne and sceneTwo. Scene one contains a frame label on Frame 10 called newFrame and two buttons, myBtn_btn and myOtherBtn_btn. This ActionScript is placed on Frame 1, Scene 1 of the main Timeline.

stop();
myBtn_btn.onRelease = function(){
gotoAndPlay("newFrame");
};
myOtherBtn_btn.onRelease = function(){
gotoAndPlay("sceneTwo", 1);
};

When the user clicks the buttons, the playhead moves to the specified location and continues playing.

recht uit de flassh help ;)
maarre je kan dus precies hetzelfde doen door framelabels te gebruiken.. dus scenes gebruiken en dan om naar een scene heen te gaan een framelabel gebruiken..

Voldemort
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:03
Daar snap ik niks van, die dingen. Bedoel je dan:

gotoAndPlay(scenenaam, framenummer)

Of is dat iets anders? Geef eens een voorbeeld aub.

Update: Ik heb het gevonden, was weer eens met de termen aan het sukkelen.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:00
dat zal je toch meoten leren snappen dan. :$
maar em... zet eens voor de volgende dit probleem eens je oplossing neer.. :)

Voldemort
%Europe/Berlin %672 %2005, 17:08
Ik was frames aan het verwarren met die dingen die je maakt door Ctrl + F8 (waarvoor ze dienen snap ik niet en wat er met te doen nog veel minder). De oplossing was:

gotoAndPlay(scenenaam, framenummer);

Bv.

gotoAndPlay("Scene 2", 1);