vivendi
%Europe/Berlin %742 %2009, 18:49
Ik heb 2 movieclips. 1 op mijn stage die leeg is (ItemHolder), en 1 in mijn library (itemList).
De movieclip 'itemList' laadt ik dmv AS2 in ItemHolder met attachMovie. Dit kan in principe tientallen keer gebeuren.
de movieclip itemList wordt dan netjes onder elkaar getoond. Maar in de movieclip itemList zit ook een button.
Ik wil graag dat wanneer ik op die button klik, hij zichzelf verwijderd uit ItemHolder. Alleen wil dit mij niet helemaal lukken. Ik probeer het nu zo:
filename = "itemList"+amountOfItems;
ItemHolder.attachMovie("itemList", filename, amountOfItems, { _x:posX, _y:posY } );
ItemHolder[filename].txtBestandsnaam.text = file.name;
posY += 70;
ItemHolder[filename].btnVerwijder.onRelease = function () {
amountOfItems--;
posY -= 70;
removeMovieClip ( ItemHolder[filename] );
}
Dit werkt al soortvan, maar nu kan ik alleen het laatste item verwijderen.
Ook als ik op de 1ste klik, wordt alsnog de laatste verwijderd. Ik krijg in elk geval niet het resultaat wat ik wil. Hoe kan ik dit wel goed werkend krijgen?? Hoe weet ik welke van welke movieclip de button btnVerwijder is ingedrukt, zodat ik die ook movieclip ook weer kan verwijderen??
De movieclip 'itemList' laadt ik dmv AS2 in ItemHolder met attachMovie. Dit kan in principe tientallen keer gebeuren.
de movieclip itemList wordt dan netjes onder elkaar getoond. Maar in de movieclip itemList zit ook een button.
Ik wil graag dat wanneer ik op die button klik, hij zichzelf verwijderd uit ItemHolder. Alleen wil dit mij niet helemaal lukken. Ik probeer het nu zo:
filename = "itemList"+amountOfItems;
ItemHolder.attachMovie("itemList", filename, amountOfItems, { _x:posX, _y:posY } );
ItemHolder[filename].txtBestandsnaam.text = file.name;
posY += 70;
ItemHolder[filename].btnVerwijder.onRelease = function () {
amountOfItems--;
posY -= 70;
removeMovieClip ( ItemHolder[filename] );
}
Dit werkt al soortvan, maar nu kan ik alleen het laatste item verwijderen.
Ook als ik op de 1ste klik, wordt alsnog de laatste verwijderd. Ik krijg in elk geval niet het resultaat wat ik wil. Hoe kan ik dit wel goed werkend krijgen?? Hoe weet ik welke van welke movieclip de button btnVerwijder is ingedrukt, zodat ik die ook movieclip ook weer kan verwijderen??