PDA

Volledige versie bekijken : ontwerp site

behived
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:08
comments en tips meer dan welkom

http://www.creative-web.be/estate/

treurmars
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:11
Het ligt waarschijnlijk aan de computer hier, maar hij is nogal traag, dus als het scherm in beeld komt duurt dat heel lang, is er misschien nog iets aan te doen om hem ook voor tragere computers toegankelijker te maken?

Voor de rest ziet het er strak en stijlvol uit.

BlijBlauw
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:20
het mag van mij wel een tikje sneller allemaal, de plaatjes overgang en de mouse volger ed.

Ik vind alles wel netjes en strak overkomen, mooie headers, simpel menu. Ben benieuwd hoe je de rest gaat opvullen :)

woopz
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:21
Ziet er goed uit, hoe heb je die vlekken 'full screen' gekregen?

FantasTies
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:34
Ik vind hem erg mooi! ben benieuwd.

Niek_M
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:43
Loopt een beetje aan de trage kant, mag sneller.
voor de rest is het cool :)

Dopefish
%Europe/Berlin %694 %2005, 17:39
Ik vind alleen dat ding wat je steeds volgt erg irritant, ook als je op een knop klikt verschijtn er zo'n witte "knipper" , kan je dat niet een andere kleur doen?

Ea.Z
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:43
Ziet er goed uit, hoe heb je die vlekken 'full screen' gekregen?
Stage.scaleMode = "noScale"
en dan je swf in je html op 100% hoogte en breedte zetten, klaar is kees :)

@behived:
ziet er al strak uit, maar mag idd wat sneller allemaal...
verder (ingeval dat dit niet gepland was) zou ik de onderkant (waar text hoort te komen?) ook nog wat kleur geven, alleh.. kleur.. nog wat oneffen maken...
anders is ie heel mooi, laad snel enzo... ziet er goed uit:D

BlijBlauw
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:24
haha ik zie dat iedereen mijn signatuur overneemt, spread the word! ;)

Tenshu
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:58
Ja ziet er goed uit. En zoals de andere zeiden het is traag dus maak het iets sneller.
Die logo als je met de muis buiten je website bet gaat het ook die kant op, meschien kan je dat totaan de rand laten stoppen.

Pimm
%Europe/Berlin %844 %2005, 21:15
Prachtig! Maar dat wist je zelf ook en je bent op zoek naar commentaar en tips. OK, ik zou beter aangeven op welke pagina je bent in de navigatie. Ook denk ik dat toch dat logo over het plaatje bovenaan anders moet, dit hele je-muis-volg gebeuren is eigenlijk best irritant.

o1-jasper
%Europe/Berlin %852 %2005, 21:27
Mooi gedaan!!
Alleen vind ik die dingen die achter je muis aan lopen best irritant..

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %900 %2005, 22:37
dat ding vind ik juist best wel cool, hij gaat niet te snel mee (misschien nog iets
langzamer) waardoor ik me er niet aan erger :)

volgens mij gaat ie zo langzaam, omdat die bloemetjes en blaadjes gewoon doorgaat,
ook áchter je website.. (hier gaat ie btw niet langzaam).

bij die overgang van die foto's is het punt waar de 2 'kleppen' elkaar botsen te hoog (misschien met opzet zo gedaan).

maar hij is zeker heel mooi, ga ermee door!

//edit: waah dude, nu heb ik je venster een tijdje open te staan, en hij is nu niet meer
vooruit te branden!! hij gaat nu echt héél langzaam... :O
je kunt denk ik beter die onEnterFrame van die bloemetjes vervangen door onMouseMove?
dat scheel al een heel end volgens mij ;)

BlijBlauw
%Europe/Berlin %912 %2005, 22:53
dat ding vind ik juist best wel cool, hij gaat niet te snel mee (misschien nog iets
langzamer) waardoor ik me er niet aan erger :)

volgens mij gaat ie zo langzaam, omdat die bloemetjes en blaadjes gewoon doorgaat,
ook áchter je website.. (hier gaat ie btw niet langzaam).

bij die overgang van die foto's is het punt waar de 2 'kleppen' elkaar botsen te hoog (misschien met opzet zo gedaan).

maar hij is zeker heel mooi, ga ermee door!

//edit: waah dude, nu heb ik je venster een tijdje open te staan, en hij is nu niet meer
vooruit te branden!! hij gaat nu echt héél langzaam... :O
je kunt denk ik beter die onEnterFrame van die bloemetjes vervangen door onMouseMove?
dat scheel al een heel end volgens mij ;)

Daar had ik idd ook last van, nadat ik een bericht had getyped, dacht dat het door mij kwam..

haas
%Europe/Berlin %057 %2005, 02:22
Nah het ziet er allemaal wel lekker uit, de intro dat het scherm je beeld indanst gaat idd een beetje langzaam en tsja...dat zou niet mogen maar voor de rest ziet het er lekker uit. Jammer dat er ook nog geen content in te vinden is omdat dan pas de site goed te beoordelen is maar als ik het zo ziet gaat de site over Australische wijn...tsja, dan benik verkocht. Zorg dat het allemaal iets soepeler loopt en maak het iets spannender...maar ok, hij ziet er nu al goed uit!

Cowerd
%Europe/Berlin %073 %2005, 02:46
super vet:D

behived
%Europe/Berlin %394 %2005, 10:27
ik heb die animatie van die blaadjes momenteel in een interval staan, kan er mij iemand uitleggen hoe je de blaadjes alleen laat verschijnen wanneer de muis beweegt? dit zou al veel oplossen volgens mij...

andere tips goed gelezen en ga er maandag mee verder!

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %405 %2005, 10:44
volgens mij heb je nu dat script van die blaadjes (dat ze tevoorschijn komen) in een
onEnterFrame = function(){ *** }
//met *** als het script voor die blaadjes

hierbij berekend ie elke keer dat ie in het frame komt (afhankelijk van de framerate) waar
een bloemetje moet worden geplaatst. als je dit veranderd in:

onMouseMove = function(){ *** }

berekend ie het alléén als de muis beweegt, dus als je dan in een ander browser zit of iets
anders doet op de pc, hoeft ie niet steeds iets te bereken waardoor het sneller zou moeten gaan :)

sux6, Jel.mer

Superjoep
%Europe/Berlin %416 %2005, 10:59
je kunt in de OnEnterFrame bekijken of de positie van de muis verschilt met die in het vorige frame..

this.newPosX = _xMouse;
this.newPosY = _yMouse;
this.onEnterFrame = function () {
this.lastPosX = newPosX; // variable maken van de laatste X muis positie
this.lastPosY = newPosY; // variable maken van de laatste Y muis positie
this.newPosX = _xMouse; // variable maken van de nieuwe X muis positie
this.newPosY = _yMouse; // variable maken van de nieuwe Y muis positie
if(this.lastPostX != this.newPostX || this.lastPostY != this.newPostY) { // oude met nieuwe posities vergelijken...
// hier je attach code van de blaadjes op het scherm
}
}

Zoiets moet wel werken :) Weet trouwens niet of er een onMouseMove bestaat? Geloof van niet.
Maar jij attached je blaadjes op het Stage neem ik aan? En hoe verwijder je ze? removeMovieClip hoop ik :p Want als je ze op mc._visible = false; zet gaat je swf inderdaad langzaam lopen. Omdat die movieclips allemaal zich nog op het Stage bevinden.

Maar vet gedaan hoor! :)
Vind die muis animatie van de blaadjes eigenlijk eens een keer niet irritant. Vooral om dat het vrij rustig gaat. En ze vallen door hun kleur toch niet heel erg op :)
Het logo wat mee beweegt is nice. Stoort absoluut niet. Ik zou alleen wel de maximale _x positie in stellen, zodat hij stopt bij de kant. Anders verdwijnt hij uit het beeld.
Goed gedaan, laat ons zien wat je met de content gaat doen :)

behived
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:18
@ Jelmer
bedankt voor de tip, moest wel met een listener werken, maar ik heb het script dus kunnen aanpassen...

@superjoep:
ik gebruik inderdaad removeMovieClip

Mitch
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:23
Ziet er leuk uit! Ik vind uhm netjes :)

Maar achtergrond is gewoon nog beetje saai, ondanks effect van bladeren.
Dat donker grijs zou je daar al niet een blader pattern ofzo op kunnen zetten en dan op dat licht grijze dat muis effectje.

ruuddejong
%Europe/Berlin %460 %2005, 11:02
*wow*

worldwidewiebe
%Europe/Berlin %526 %2005, 12:38
ziet er gelikt uit zeg.....

pulletje
%Europe/Berlin %569 %2005, 13:40
ziet er zeker heel strak uit, ik zou echter wel bij het laden, waar je kunt kiezen uit nederlands en engels, een MC maken zodat die blaadjes niet achter de tekst en de afbeelding komen staan. dat is namelijk een beetje irritant om te lezen of je nu engels of nederlands aan wilt klikken. Verder toppie

sanderH
%Europe/Berlin %572 %2005, 13:44
mooie site! ik wil nog even toevoegen dat ik het jammer vind dat als je naar een andere menuitem gaat het plaatje weggaat via een witte achtergrond (maar dat is persoonlijk)

disasp
%Europe/Berlin %920 %2005, 22:05
dsat vind ik juist weeer heel mooi

disasp
%Europe/Berlin %920 %2005, 22:06
heelm ooi is dat juist

damarez
%Europe/Berlin %924 %2005, 22:11
ik vind hem ook nice