PDA

Volledige versie bekijken : 3 demensionale grafiek, maar hoe?

pipapeppie
%Europe/Berlin %758 %2009, 19:11
Kijk naar het plaatje in mijn bijlage en je begrijpt wat ik wil maken, ik weet alleen niet hoe.

Is dat cinema 4d?

rolandpeelen
%Europe/Berlin %766 %2009, 19:23
Kan in principe met ieder 3d pakket.

Lijkt me niet meer dan een spline maken, extruden, en een materiaal geven met een opacity map.

Vrij simpel..

pipapeppie
%Europe/Berlin %768 %2009, 19:27
Dat klinkt goed maar ik heb alleen sketschup.
ooid wel in cinema4d gewerkt maar dat was naast studie CS3 te zwaar.

En wat jij aan termen verteld , opicity map?

rolandpeelen
%Europe/Berlin %771 %2009, 19:30
Oeh.. sketchup.. Lastig.. Weet niet of het daar mee kan (vind zelf sketchup overigens maar een beetje een kinderprogrammaatje ;).. haha)..

C4d kun je ook draaien zonder cs3 op de achtergrond! :P

Opacity map: zwart wit plaatje met in het zwart datgene dat zichtbaar moet zijn van een bepaald gedeeltje van je 3d model, wit, datgene dat dat juist niet moet zijn.

Gr. Roland

pipapeppie
%Europe/Berlin %777 %2009, 19:39
Mooie site! Ik ben officieel interieurarchitect en werk daarom soms met sketchup (schets). Ik heb c4d niet, dat bedoelde ik. Mijn plan is het maken van een weather wedget die uiteindelijk op de iphone moet draaien. Voor de visualisatie van mijn plan heb ik deze tekening nodig. Zou jij als het (het is voor mijn studie interaction design) niet veel werk is aan de hand van een schets een drietal halve rondjes in die vorm willen freubellen.

Ik herhaal, alleen als het niet te veel werk is. Zelf ben ik dagelijks bezig met het oplossen van andermans problemen dus ik weet dat er weleens geen tijd of zin beschikbaar is.

gr Peter

pipapeppie
%Europe/Berlin %778 %2009, 19:40
Mijn blog (studie) www.petercjacobs.blogspot.com.

rolandpeelen
%Europe/Berlin %782 %2009, 19:46
Over welke termijn praten we?
Zit de komende twee weken namelijk sowieso dicht met werk en school, daarna kan ik wel even een paar uurtjes inplannen om ze te maken (als jij dan van te voren duidelijk aangeeft welke kleur ze moeten worden, en plaatjes aanlevert van de grafiek).

pipapeppie
%Europe/Berlin %797 %2009, 20:07
Het moet over een weekje of drie af dus ik schets er wel op los en laat het je weten via je website (mail). Dank voor de hulp alvast.

gr Peter

rolandpeelen
%Europe/Berlin %454 %2009, 11:54
Prima..

Gr. Roland