PDA

Volledige versie bekijken : Illustrator in Flash importeren

T-town
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:31
Beste mensen,

Ik ben redelijk nieuw in het Flash gebeuren, maar moet nu spel maken i.s.m. een ander. Ik ben lekker bezig geweest met een hele hoop iconen e.d. in Illustrator te tekenen met verloop erin, omdat ik daar nu eenmaal sneller mee ben dan met Flash. Nu kan ik die niet goed importeren in Flash, want hij maakt een bitmap van die verloopvlakken. Sommige lijnen veranderen ook van kleur (voornamelijk als ik .eps bestanden importeer) en soms worden mijn lijnen ook een beetje verneukt (circel wordt vierkanter).

Vraag: Ik gebruik Flash MX Professional 2004 en Illustrator CS2. Op welke wijze kan ik verlooptinten importeren zonder dat ik er een bitmap bestand van krijg? Dus gewoon lekker vector houden.

Cheers!

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %489 %2005, 12:45
volgens mij moét je ze wel als een plaatje exporteren, anders zou je ze kunnen editen
in flash, en dat lijkt míj niet logisch, je zou ze misschien kunnen exporten als .png? dat
wordt erg vaak gebruikt, doe ik zelf ook altijd... bevalt mij goed...

suxc6!

malarin
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:26
in illustrator de objecten extra groot opslaan, kan je ze in flash verkleinen. Heb ik ook problemen mee gehad, maar je moet ze idd als bitmap exporteren. Als je het groot opslaat en verkleint in flash zie je er iets minder van...maar het blijft een andere kleur en raar verloop helaas...

T-town
%Europe/Berlin %616 %2005, 15:48
Okay, ik zal dat eens proberen. Jammer dat je geen verloopjes over kan nemen. Maar ik zal voortaan eens in Flash proberen te tekenen... zal lastig worden want ben Illustrator verslaafd.

dakans
%Europe/Berlin %640 %2005, 16:22
Je kan ook gewoon in Illustrator blijven tekenen hoor....is geen probleem!