PDA

Volledige versie bekijken : Open source Flash programma?

Gardevoir
%Europe/Berlin %467 %2009, 12:13
Hallo,

Is er iemand die een goed open source programma weet waar je Flash Movies mee kan maken? Ook met een canvas of hoe dat ook heet waar je dingen op kunt neerzetten. Iets dat ook niet zo moeilijk is te begrijpen omdat it net nieuw ben met Flash.

(Graag open source of freeware. Betalen kan wel maar liever niet, omdat je voor al die goeie programma's heel veel moet betalen en amerikaanse dollars niet euro's).

Ik heb FAMES en nog een paar andere programma's geprobeert, maar de links werkte niet of er was niet eens een .exe! :@

MVG,
Gardevoir

EDIT: Zeg alsjeblieft niet "zoek op google" of zoiets, ik heb al uren zitten zoeken. Maar ik kon echt niets vinden.

Aan de Moderators/Beheerders:
Sorry als dit in het verkeerde forum zit, als dat zo is willen jullie het dan verplaatsen? Ik heb geen flauw idee waar ik dit anders moet posten. :S

jaspermuts
%Europe/Berlin %520 %2009, 13:29
Lijkt mij het juiste forum voor deze vraag. Ik heb ook wel eens gezocht, maar wat het dichtst in de buurt komt is denk ik FlashDevelop in cominatie met de Flex SDK, die zijn allebei gratis en je kunt er Flash movies mee maken, maar geen gebruik maken van library's en tijdlijnen zoals je dat in Flash kent. Het is wel een ideale oplossing als je vrijwel alleen maar Flash gebruikt via Actionscript.
Ik heb eens gekeken op de websites van FAMES, maar als je de tutorial 'Getting started with FAMES' doorleest staat er wel stap voor stap hoe je het moet installeren (en daar wordt ook inderdaad geen .exe genoemd). Het is geen programma, ze raden je aan om het programma Eclipse (ook gratis/open source) te gebruiken.
En voor betalen: het maakt toch niet uit of je euro's of dollars gebruikt, je hoeft niet daadwerkelijk dollars te hebben, als je maar het juiste saldo in euro's hebt.

Jan
%Europe/Berlin %585 %2009, 15:02
Je moet een onderscheid maken tussen een swf compiler en een actionscript compiler.
Van beiden zijn er verschillende gratis en opensource varianten te vinden.

Als je echt een canvas, library etc wil zoals in Flash is er (voorlopig) geen alternatief.(Wordt wel aan gewerkt...)

Je kan het natuurlijk ook gewoon helemaal zelf maken. :)

Groeten;
Jan

@excited: Illegaal flash downloaden is in tegenstrijd met het FlashFocus reglement. Je bericht is verwijderd. We kunnen niet vermijden dat je de vraagsteller een PM stuurt welliswaar. ;)

Gardevoir
%Europe/Berlin %643 %2009, 16:27
Lijkt mij het juiste forum voor deze vraag. Ik heb ook wel eens gezocht, maar wat het dichtst in de buurt komt is denk ik FlashDevelop in cominatie met de Flex SDK, die zijn allebei gratis en je kunt er Flash movies mee maken, maar geen gebruik maken van library's en tijdlijnen zoals je dat in Flash kent. Het is wel een ideale oplossing als je vrijwel alleen maar Flash gebruikt via Actionscript.
Ik heb eens gekeken op de websites van FAMES, maar als je de tutorial 'Getting started with FAMES' doorleest staat er wel stap voor stap hoe je het moet installeren (en daar wordt ook inderdaad geen .exe genoemd). Het is geen programma, ze raden je aan om het programma Eclipse (ook gratis/open source) te gebruiken.
En voor betalen: het maakt toch niet uit of je euro's of dollars gebruikt, je hoeft niet daadwerkelijk dollars te hebben, als je maar het juiste saldo in euro's hebt.

Ik ga het meteen uitproberen!