Volledige versie bekijken : Buttons worden als vierkant gezien
Bartjee
%Europe/Berlin %645 %2009, 16:29
Ik heb een plattegrond van een winkelgebied gemaakt in PS CS3 waarop ik alle winkels heb aangegeven. Als ik de PSD importeer in Flash CS3 komt alles er perfect in te staan, maar zodra ik rollover buttons maak ziet hij ze als vierkanten ipv de originele vorm.
Als er bijv een driehoek bij zit dan zie je het rollover effect ook al als je in een lege hoek zit met je muis.
Is dit op te lossen of moet ik alles opnieuw gaan doen in Flash? Ik weet dat Flash alle vormen gewoon moet kunnen herkennen van een button, hopelijk kan dat ook als ik importeer vanuit PS.
e.l.dam
%Europe/Berlin %652 %2009, 16:39
Als je er een button van maakt, kun je in het 4e frame de "hit" weergeven. Dit geeft aan welk deed van de knop reageert op een mouse_over.
Als je hier gewoon je knop "natekent" met een shape, dan werkt je knop zoals je wilt (en hoef je dus niets overnieuw te doen). Zorg ervoor dat alleen je (juiste) shape in die frame staat, je "winkelgebied plaatje" niet (want dat is weer een vierkant en dan ben je dus niets verder).
Bartjee
%Europe/Berlin %694 %2009, 17:40
Bedankt, daar ga ik mee aan de slag! Maar werkt dit ook bij over en down? Want bij die 2 moet hij namelijk van kleur veranderen. Of pakt hij die automatisch mee?
e.l.dam
%Europe/Berlin %710 %2009, 18:03
Je hebt 4 frames, up, over, down en hit (volgens mij zijn dat de namen?)
De eerste 3 zijn frames die aangegeven worden bij de state (dus up, over of down).
De laatste frame geeft alleen maar aan welk "gebied" klikbaar is. In de oudere versies van Flash (volgens mij nu gefixed), had je bijvoorbeeld als je een standaard knop maakte van tekst, dat je precies op de tekst moest staan met de muis wilde de knop werken. Dit kun je oplossen door in je hit frame een rondje te plaatsen. Dat geldt dan als "als je hier op zit dan ga je over de knop heen", maar je zult nooit "zien" wat je in je 4e frame hebt getekend (het enige wat je ervan 'terugziet' is dat je muis in een handje veranderd als je er over gaat).
Bartjee
%Europe/Berlin %747 %2009, 18:56
Perfect, helemaal duidelijk! Ik ga er zo mee aan de slag. Super bedankt voor de hulp :)
Bartjee
%Europe/Berlin %797 %2009, 20:08
Het werkt perfect! Maar hoe kan ik dat het snelste doen? Ik heb net een vierkant gemaakt en die vervormd, maar als ik dat met alle winkels moet doen ben ik nog uren bezig...
Ik ben PS gewend, maar iets als een Magic Wand Tool of de Polyganol Lasso Tool zitten volgens mij niet in Flash. Dus hoe kan ik het snelst een veel-hoekige button selecteren in Flash?
e.l.dam
%Europe/Berlin %331 %2009, 08:56
Je kunt vrij snel met de pen tool (P) rond je 'winkels' klikken, werkt hetzelfde als je poly lasso. Even je laatste klikje weer op het eerste bolletje, en dan je vorm een fill geven. Een magic wand o.i.d. bestaat niet, en het is onmogelijk om een bitmap transparant in je flash te krijgen (transparantie werkt wel, maar het object zal altijd vierkant zijn). Of je maakt in illustrator vormen van de winkels, als vector, dat werkt ook nog wel.
Hou in gedachten dat het niet SUPER netjes hoeft. het werkt wel het mooiste, maar een paar pixels valt (meestal) niet op. Scheelt enorm veel tijd als je even wat sneller werkt (maar weet niet hoe je plattegrond eruit ziet en of het snel opvalt).
Bartjee
%Europe/Berlin %564 %2009, 14:32
Ik ben met de Line Tool begonnen, maar ik denk dat de pen inderdaad wat sneller is. Echt netjes hoeft niet nee, men mikt toch op het midden :)
Bedankt voor alle hulp hier, ik ben enorm geholpen!
e.l.dam
%Europe/Berlin %443 %2009, 11:38
Most welcome :p
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.