PDA

Volledige versie bekijken : Standalone flash app in bepaalde monitor

daandebanaan2
%Europe/Berlin %672 %2009, 17:08
Hallo,

is er een manier om aan een standalone flash app, dus een gegenereerde .exe een soort parameter mee te geven, net al fullscreen, op welke monitor het programma moet startten?

hopelijk weet iemand het antwoord,
als er meer info nodig is zeg het maar.

groetjes daan

joep
%Europe/Berlin %718 %2009, 18:14
Een standalone flash app op een bepaalde monitor?? wat ben je aan het maken dan?

dcm360
%Europe/Berlin %772 %2009, 19:32
De standaard projector kan dit zover ik weet helaas niet.
Maar ik heb misschien ook een oplossing. 2 jaar geleden liep ik met een knutselproject tegen flink wat beperkingen van de standaard projector aan, en heb toen bovenop de ActiveX Flash Player een eigen projector gebouwd. Het voordeel is dat je ineens alles kan wat een normaal Windows programma ook kan (de beperking daaraan is hoeveel commando's in de projector zitten, maar nieuwe toevoegen en een nieuwe projector bouwen kan altijd), maar het heeft ook enkele nadelen: er moet een ActiveX fFlash Player op de pc geïnstalleerd staan (dat is het bestand Flash.ocx in de map C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash of C:\Windows\System32\Macromed\Flash), of de projector moet zelf dat bestand 'meenemen', en het is niet mogelijk om er 'even' een swf in te duwen (het kan wel maar ik kan dat niet).
Als je meer wil weten: vraag er gerust om.

daandebanaan2
%Europe/Berlin %454 %2009, 11:54
ik ben een narrowcasting applicatie aan het maken, die op een pc moet draaien waar verschillende monitoren aan vast zitten, en deze applicatie moet op alle monitoren een andere flash movie kunnen tonen.

maar ik heb het al opgelost, ik heb in C# een startup programma gemaakt, deze laat de gebruiker selecteren op welk scherm hij wat wil, en vervolgens start hij de flash .exes op het juiste scherm.

maar toch bedankt!

dcm360
%Europe/Berlin %586 %2009, 15:03
Ik denk ook wel dat jouw oplossing voor jouw situatie een van de betere is, beter dan mijn 'eigen' projector. Wel leuk om te lezen dat je Flash (ActionScript) en C# combineert, ze hebben namelijk wel behoorlijk wat van elkaar gemeen.

daandebanaan2
%Europe/Berlin %666 %2009, 17:00
Ja elke programmeertaal wel he ;)? as en js hebben echt veel gemeen als je het mij vraagt.

Maar mijn oplossing bleek inderdaad een fijne, aangezien er ook nog wat bestandjes en xml bestanden gesynct moeten worden voor het startten van de flash apps en dat kan c# ook mooi!