Volledige versie bekijken : Vraag m.b.t. het leren van flash
BladiN_87
%Europe/Berlin %810 %2005, 20:26
In Augustus/September 2006 ben ik van plan een opleiding te gaan volgen met betrekking tot de grafische kant. Om wat voorwerk te doen, en ook omdat ik het leuk vind, wil ik me graag verdiepen in Flash. Niet direct de grafische kan (ook wel gedeeltelijk), maar vooral Action Script is interessant. Ik heb een tijd terug al met Flash MX gewerkt gehad en wat AS gedaan, maar ben het allemaal verleerd. Nu wil ik graag serieus beginnen en wil hier ook geld aan uit geven.
Als iemand goede boeken, dvd's, etc. weet, maakt niet uit Engels of Nederlands, en dan bedoel ik ook echt goede boeken met veel informatie, en niet een boek 'leuk om te hebben'. Uiteindelijk wil ik zeker zoiets berijken als op deze site: klik hier (http://sugarqube.com/Ecards/CardView.cfm?CardID=1364). Persoonlijk denk ik er zelf aan om nog verder te gaan. Graag zou ik informatie willen van degene die mij hiermee verder zou kunnen helpen
theFlashWizard
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:31
ik heb geen titels voor moeken voor je, maar wel een hoop goede tuturials:
http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/tuturials.txt
BladiN_87
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:41
ik heb geen titels voor moeken voor je, maar wel een hoop goede tuturials:
http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/tuturials.txt
Tutorials leren je meestal niet echt iets, je krijgt iets voorgeschoteld en dat maak je na, leer je niet super veel van.
Laiverd
%Europe/Berlin %896 %2005, 22:30
Tutorials leren je meestal niet echt iets, je krijgt iets voorgeschoteld en dat maak je na, leer je niet super veel van.Zou leuk zijn als je dan met een alternatief kwam. In mijn ervaring hebben tutorials en namaken wel degelijk zin. Goede boeken:
- Actionscript; the definitive guide
- Actionscript Essentials
Beide van Colin Moock
BladiN_87
%Europe/Berlin %935 %2005, 23:26
Je bedoeld deze?
Essential ActionScript 2.0 ~ Colin Moock -- (Paperback - June 25, 2004)
Our Price: £19.95 Used & New from £16.88
Is dit boek trouwens iets waard?
Macromedia Flash MX 2004 Bible ~ Robert Reinhardt, Snow Dowd -- (Paperback - February 20, 2004)
Our Price: £23.45 Used & New from £21.57
TheDutch
%Europe/Berlin %963 %2005, 00:07
"Essential ActionScript 2.0" kan je pas mee gaan beginnen wanneer je "ActionScript: The definitive guide" helemaal goed onder de knie hebt. Koop dus eerste "ActionScript: The definitive guide", is mijn advies naar jou :).
elguapo
%Europe/Berlin %003 %2005, 01:04
Je bedoeld deze?
Is dit boek trouwens iets waard?Ik heb die MX2004 Action Script Bible, en daar kan je op zich wel redelijk wat uithalen. Ik heb wel het idee dat je daarna nog wel een ander boek nodig hebt om alles uit AS te halen. Ik heb voor Director een Lingo Reference Guide, waar _alles_ in staat (functies, methods, etc), alleen niet hoe je het het best kan toepassen. Dat haal ik weer uit zo'n Bible, of hier vandaan ;)
Om te beginnen kan ik m je wel aanraden, maar het ligt ook aan je leerstijl. Als ik iets wil maken ga ik zoeken naar manieren om dat te doen, ik ga niet een boek van begin tot eind doorwerken. Kan zijn dat dat wel jouw stijl is natuurlijk.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %008 %2005, 01:12
de meerderheid van die tuturials zijn niet voor een toepassing.. maar gaan over een bepaalde method enzo.. en als je die leert en dan combineerd tot een toepassing leer je er best wel veel van..
BladiN_87
%Europe/Berlin %892 %2005, 22:25
ik heb die 2 boeken van Colin Moock nu op bol besteld.. staan vrij hoog aangeschreven.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.