Volledige versie bekijken : Undefined Object
PageMaker
%Europe/Berlin %541 %2009, 14:00
Ik krijg de volgende foutmelding:
"
undefined
Het gaat niet goed met: PersonService.registerPerson
"
Uit de code kan ik afleiden dat het object Person niet is gedefinieerd, maar in dezelfde code kan ik zien dat dit wel is gedaan.
Wat doe ik fout, c.q. zie ik over het hoofd?
De relevante code - zowel voor AS als voor de server - zit in de zippen.
Graag wat hulp, want ik zit al en dag te pielen en het wil niet.
Dauntless
%Europe/Berlin %656 %2009, 16:45
Heb slechts extreem lang geleden met AMFPHP gewerkt, maar ik heb het uiteindelijk toch werkende gekregen.
Wat er veranderd is: foutmelding (faultString ipv descriptor), RegisterClass, registerClassAlias, PersonVO.php
http://www.visible-form.com/blog/?p=296
PageMaker
%Europe/Berlin %693 %2009, 17:39
Heb slechts extreem lang geleden met AMFPHP gewerkt, maar ik heb het uiteindelijk toch werkende gekregen.
Ik ga even naar je opmerkingen in de *rar files kijken. Maar wat je hier zegt det mij vermoeden dat je niet zo gelukkig was met AMFPHP; klopt dat?
En zo ja; wat dan wel?
Dauntless
%Europe/Berlin %722 %2009, 18:19
Jawel hoor. Er was gewoon lange tijd geen AS3 versie van de remoting componenten en toen ben ik het wat uit het oog verloren :).
PageMaker
%Europe/Berlin %777 %2009, 19:39
RegisterClass, registerClassAlias, PersonVO.php
In Flex zou RegisterClass[ enzovoort ] wel eens kunnen werken, maar zonder Flex ben ik daar niet zo zeker van; sterker nog: het werkt gewoon niet.
Ik krijg nog steeds een foutmelding dat het (door amfphp) geretourneerde object niet bestaat.
Er was gewoon lange tijd geen AS3 versie van de remoting componenten
Wanneer ik alle tutorials en post op het net mag geloven - en ik heb geen andere bron - dan heeft AS3 geen remoting componenten anders dan netConnection en registerClassAlias en nog een paar zaken uit de flash.net package; daar moet ik het derhalve mee doen.
Dauntless
%Europe/Berlin %964 %2009, 00:09
Ik herinner me alleszinds dat remoting een tijd geleden (met de komst van AS3) plots heel omslachtig werd.
De RegisterClass is pas bruikbaar vanaf CS4 en Flex. Ik zie niet meteen hoe het zou moeten in CS3...
PageMaker
%Europe/Berlin %899 %2009, 22:34
Dank voor de reactie.
Ik heb inmiddels nog een tut en ga de aanpak daarvan toepassen.
Ik kom hier nog op terug
PageMaker
%Europe/Berlin %732 %2009, 18:35
Ik heb in de zip nu een werkende tut zitten die het hele proces van het heen en weer schuiven van Value Objects tussen Flash AS3 en PHP via AMFPHP laat zien.
Miscien iets om toe te voegen aan de tut-bibliotheek.
Dauntless
%Europe/Berlin %740 %2009, 18:46
Heb het even snel doorgelezen en het ziet er goed uit. Je zou er alleen ook nog packages moeten bij betrekken. Ik was namelijk van plan om zelf ook een kleine tutorial te schrijven en dan een voorbeeld met verschillende AS en PHP packages. Ik gok nu dat dit uiteindelijk gewoon niet mogelijk is, maar het is nog altijd handig om ze er bij te zetten, ondanks dat de packages hetzelfde zijn.
Overigens had ik ook gelezen dat de classenamen bij het verzenden naar lowercase omgezet werden ? Klopt dat?
PageMaker
%Europe/Berlin %823 %2009, 20:46
Je zou er alleen ook nog packages moeten bij betrekken
Wil je me dit toelichten; of bedoel je gewoon de gebruikte mappenstructuur.
Overigens had ik ook gelezen dat de classenamen bij het verzenden naar lowercase omgezet werden
Bij welke bewerking zou dat dan gebeuren? En misschien nog wel belangrijker: wat kan het me schelen? Ik gebruik het recept en dat levert het verwachte resultaat.
PageMaker
%Europe/Berlin %865 %2009, 21:46
Bovenstaande uitwerking heb ik gemaakt naar aanleiding van bijgaande tut. De dingen ziten hier een beetje anders, maar de meer uitgebreide behandelng was - voor mij - heel instructief.
Dauntless
%Europe/Berlin %968 %2009, 00:14
Wil je me dit toelichten; of bedoel je gewoon de gebruikte mappenstructuur.[/quotes]Ik gok dat je dan niet weet wat packages zijn? Dus 'nl.flashfocus.vo.PersonVO' ?
[quote]Bij welke bewerking zou dat dan gebeuren? En misschien nog wel belangrijker: wat kan het me schelen?Sorry, ik dacht dat je een tutorial wou schrijven die voor iedereen zou werken met alle verschillende systemen & php versies. Als je enkel wilt dat hij voor jezelf werkt dan kan je het inderdaad weinig uitmaken ;)
There are two issues that prevent mapping from PHP to Flash to be completely tranparent:
1. PHP has no packages
2. PHP4 returns class names as lowercase
To get around this issue, the simplest solution is to set a special key in the class you want to return to Flash called '_explicitType'. The explicitType may contain the package name and can be uppercase or lowercase.
Another way is to systematically map all instances of one PHP class to a corresponding Flash class using the global $outgoing array in advancedsettings.php. Read the comments there for more info.
Dus je tutorial zal niet werken voor mensen met PHP4
PageMaker
%Europe/Berlin %642 %2009, 16:25
Ik gok dat je dan niet weet wat packages zijn? Dus 'nl.flashfocus.vo.PersonVO' ?
Dat is toch ook niet meer - ook niet minder - dan een pad naar een klasse?
Dus je tutorial zal niet werken voor mensen met PHP4
Ja, dat zal niet werken Maar zijn er dan nog mensen die dat nog (moeten?) gebruiken?
Dauntless
%Europe/Berlin %713 %2009, 18:06
Die zijn er altijd wel. Hoeveel webdevelopers moeten er wel niet nog met AS2 werken ?
En een package pad naar een classe + een unieke manier om hem te definiëren. Anders komt mijn eigen Math classe in de problemen met de standaard gedefiniëerde Math classe.
PageMaker
%Europe/Berlin %882 %2009, 22:10
Die zijn er altijd wel. Hoeveel webdevelopers moeten er wel niet nog met AS2 werken ?
Tja, er zijn nu eenmaal "early adapters" en "laggards" en die zullen er ook altijd wel blijven; om welke redenen c.q. oorzaken dan ook.
Ik vertrouw er maar op dat de mensen die jij bedoelt over zoveel ervaring en kennis beschikken dat mijn tutje hen niet eens zal opvallen; de onder liggende veronderstelling is dan wel dat nieuwelingen - zoals ik - ook met nieuwere materialen werken.
Wat mij betreft mag deze tread wel dicht.
Hoe bereik ik trouwens dat mijn tutjes voor iedereen op het forum ter beschikking blijven; ik heb best wel de nodige moeite gehad om de gepresenteerde informatie boven water te krijgen - en dat kunnen anderen zich dan besparen.
Dauntless
%Europe/Berlin %894 %2009, 22:28
Het tutorial systeem is nog in aanmaak, maar je kan alvast je tutorial laten toevoegen aan de grote tutorial sticky in het AS2/AS3 forum. (Weet niet juist welke).
Post in dat topic of contacteer Adnez. Later kan je tutorial dan aan het systeem toegevoegd worden.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.