PDA

Volledige versie bekijken : Banner height?!

V-Jake
%Europe/Berlin %584 %2009, 15:01
Ik wil meerdere banners uit een database halen en showen.
De banner ruimte is 120px. Dit werkt ok... Maar ik heb een banner van
60px hoog en 1 van 600px? Ik heb al geprobeert 100% maar volgens mij werkt dit niet? Heeft iemand een idee?
echo "<object classid='clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000' codebase='http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,28,0' width='120' height='100%' title='Flash'>";
echo "<param name='movie' value='banners/".$banner."' />";
echo "<param name='quality' value='high' />";
echo "<embed src='banners/".$banner."' quality='high' pluginspage='http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?";
#echo "P1_Prod_Version=ShockwaveFlash' type='application/x-shockwave-flash' width='120' height='60'></embed>";
echo "P1_Prod_Version=ShockwaveFlash' type='application/x-shockwave-flash' width='120' height='100%'></embed>";
echo "</object>";
echo "<br><br>";

WickedMind
%Europe/Berlin %520 %2009, 13:30
height in je embed code moet altijd in elk geval hoog genoeg zijn voor de hoogste banner. Of op 100%, maar dan geldt qua hoogte hetzelfde voor de HTML container.

Als je de inhoud van je banner altijd op dezelfde schaal zichtbaar wilt hebben moet je gebruik maken van de volgende code (in elke banner).

// Actionscript 3
stage.scaleMode = StageScaleMode.NO_SCALE;
stage.align = StageAlign.TOP_LEFT;

Dit is geen nette oplossing omdat je SWF dan altijd minstens 600px hoog is, dus verspil je kostbare ruimte als je banner maar 60 px hoog is.

Daarom wordt er op sites altijd ruimte gereserveerd voor banners.
Links / rechts bijvoorbeeld een skyscraper (120x600) en in het midden een Full Banner (468x60). Er gelden dergelijke standaarden zodat het eenvoudig is om een campagne uit te zetten.
Het is aan te raden je systeem / site daarop aan te passen.
Zo niet, dan zou je extra velden moeten aanmaken in je CMS waar je hoogte en breedte van banner laat meegeven. Die waarden vraag je vervolgens op.

Of ja anders op de uitlegde manier, uitgaande van de maximale grootte en dat alle banner ontwikkelaars de stage-properties goed zetten.

V-Jake
%Europe/Berlin %573 %2009, 14:46
Dank Wicked,

Heb het vanmorgen anders op weten te lossen.
Via php mijn banner hoogte opmeten en dan dat bij de output gebruiken.
Werkt prima.
Toch bedankt voor je reactie!!

WickedMind
%Europe/Berlin %590 %2009, 15:09
Dan ben ik wel benieuwd naar je PHP code?

Een SWF is namelijk zo groot als je deze zelf maakt. Actionscript bepaald dan vervolgens waar alles komt te staan in de beschikbare ruimte.
Als je een los .swf bestand heb kun je volgens mij daar geen breedte of hoogte van op vragen.

Het zal er vast wel ergens ingebakken zijn (Standalone player opent ook op de juiste dimensies). Maar volgens mij zijn dan geen toegankelijke properties.

V-Jake
%Europe/Berlin %598 %2009, 15:21
Via php check ik de hoogte van de banner door:

$banner = $myrow['banner'];
$beeld = "banners/".$banner;
$maat = getimagesize($beeld);

$banner = de naam van de swf
$maat geef een Array met alle gegevens en dan gebruik ik:

height='".$maat[1]."

om de hoogte te printen.
Werkt prima!

WickedMind
%Europe/Berlin %379 %2009, 10:07
Opzich logisch, had ik niet verwacht dat getimagesize zou werken op een swf.
Maar inderdaad prima manier dan om correcte maat te reserveren in je html.

Thanks voor tip.

V-Jake
%Europe/Berlin %383 %2009, 10:11
Geen dank!!

Zo komen we verder!!
Combined! ;-)