PDA

Volledige versie bekijken : TextRenderer.setAntiAliasingTable

WickedMind
%Europe/Berlin %369 %2009, 09:52
Goedemorgen,

Ik had nog nooit van de functie eigenlijk gehoord omdat standaard settings op een textfield meestal goed genoeg waren en anders had ik wel een MovieClip in m'n library met een prachtig tekstveld erin.

Nu dus niet. Een menu wordt opgebouwd door een script.
Menu heeft 2 tekstvelden, met zelfde tekst en daar gebeurd onMouseOver wat mee.

Tekst 1 = 0xFFFFFF
Tekst 2 = 0x00CCFF
Tekst 2 is het probleem. Tekst lijkt dunner te worden bij een dergelijke kleur, misschien gezichtsbedrog, maar 't is niet hetzelfde meer. Nu dacht ik met antiAliasing dat op te lossen, maar m'n player crashed keihard. Kan iemand vertellen waar dat aan ligt (via google vind ik geen antwoorden)?

var menuFont:Font = new SubFont();
var AntiAliasSettings:CSMSettings = new CSMSettings(14, 0.2461, -1.0061);
var AliasTable:Array = new Array(AntiAliasSettings);
TextRenderer.setAdvancedAntiAliasingTable(menuFont .fontName, FontStyle.REGULAR, TextColorType.LIGHT_COLOR, AliasTable);

var normal:TextField = new TextField();
normal.autoSize = TextFieldAutoSize.LEFT;
normal.embedFonts = true;
normal.defaultTextFormat = new TextFormat(menuFont.fontName,14,0xFFFFFF);
normal.antiAliasType = AntiAliasType.ADVANCED;
normal.text = _data.label.toUpperCase();
//normal.thickness = 200;
//normal.sharpness = -300;
Als ik TextRenderer.setAdvancedAntiAliasingTable weghaal gebeurd er niets, maar iig geen crash. Aan betekent Flash opnieuw opstarten.

ps: Laatste 2 zinnen staan uit. Uiteindelijk heb ik het met die properties opgelost en bereik ik toch het gewenste resultaat, maar ben gewoon nieuwsgierig naar wat ik fout doe in het gebruik van bovenstaande functie.

Jan
%Europe/Berlin %388 %2009, 10:19
Kan iemand vertellen waar dat aan ligt (via google vind ik geen antwoorden)?
http://www.google.be/search?q=setAdvancedAntiAliasingTable+crash
http://www.flashdevelop.org/community/viewtopic.php?f=7&t=3606

Groeten;
Jan

WickedMind
%Europe/Berlin %406 %2009, 10:45
Thanks, maar daar tussen vind ik geen antwoord (ligt misschien aan mijn interpretatie-vermogen).
Uiteindelijk wordt er gezegd dat je pas textfield aan displayList toevoegd na alle properties gezet te hebben. Dat gebeurd ook al.

Jan
%Europe/Berlin %413 %2009, 10:56
Thanks, maar daar tussen vind ik geen antwoord (ligt misschien aan mijn interpretatie-vermogen).
Ja. :P
Uiteindelijk wordt er gezegd dat je pas textfield aan displayList toevoegd na alle properties gezet te hebben. Dat gebeurd ook al.
Net andersom... ;)
UPDATE - If you add the textField after instantiating it and set the properties afterwards the application no longer crashes.
Crazy stuff - but at the least there is a way around it.

Ik weet niet of het werkt en ik heb de andere links niet bekeken, maar 't leek toch dat het niet echt een heel onbekend probleem is.

:)
Groeten;
Jan

WickedMind
%Europe/Berlin %609 %2009, 15:37
:# hell...
"add after and afterwards..."

Ik las dus alleen die eerste "after".

Oplossing werkt dan ook netjes. Thanks Jan.

Dit is dus ook de laatste keer geweest dat ik mijn eigen vermogens zo te grabbel gooi naar ik hoop :)