PDA

Volledige versie bekijken : Animatie buiten het kader

FrAgFo0d
%Europe/Berlin %353 %2009, 09:28
Ik ben bezig een site te maken waarbij de swf in het midden gecentreerd wordt (zowel horizontaal als vertikaal). Ik gebruik daarbij het 'AC_RunActiveContent.js' bestand wat gegenereerd wordt en de html pagina die bij publiceren gegenereerd wordt.

Nu is de bedoeling dat ik 1 movieclip net buiten het kader laat zien zodat hij links als een soort los zwevend menu getoond kan worden.

Ik hoopte in mijn luiigheid dat het zetten van de movieclip op een X waarde van -50 het wel zou doen, maar helaas wordt hij nu dus niet getoond.

Dus vroeg ik mij af of er andere methoden zijn om dit voor elkaar te krijgen.

In de bijlage vindt je de FLA,
om te laten zien wat ik gedaan heb mijn stylesheet en mijn HTML:

Stylesheet:

html, body {
height:100%;
}
body {
text-align:center; /* horizontal centering for IE Win quirks */
}
#distance {
width:1000px;
height:50%;
margin-bottom:-300px; /* half of container's height */
float:left;
overflow: hidden;
}
#mainMovie {
margin:0 auto;
position:relative; /* puts container in front of distance */
text-align:left;
height:604px;
width:780px;
clear:left;
top: 2px;
border: #990000 thick dotted;
}

Mijn HTML Pagina:

<head>
<script src="scripts/AC_RunActiveContent.js" language="javascript"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="css/screen.css" />
</head>

<body>
<div id="distance"></div>
<script language="javascript">
if (AC_FL_RunContent == 0) {
alert("This page requires AC_RunActiveContent.js.");
} else {
AC_FL_RunContent(
'codebase', 'http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=9,0,0,0',
'width', '1000',
'height', '600',
'src', 'index',
'quality', 'high',
'pluginspage', 'http://www.macromedia.com/go/getflashplayer',
'align', 'middle',
'play', 'true',
'loop', 'true',
'scale', 'showall',
'wmode', 'window',
'devicefont', 'false',
'id', 'mainMovie',
'bgcolor', '#ffffff',
'name', 'mainMovie',
'menu', 'false',
'allowFullScreen', 'true',
'allowScriptAccess','sameDomain',
'movie', 'index',
'salign', ''
); //end AC code
}
</script>
</body>

digitalecartoons
%Europe/Berlin %385 %2009, 10:15
Ik zou zelf denken aan de stage verbreden. Zowel links als rechts 50 erbij zodat de main content nog steeds in het midden blijft staan. Dan heb je links ruimte voor je menu en rechts komt dan niets, maar zoals gezegd, het midden blijft dan centraal. Op het main content deel zou je dan een masker kunnen zetten zodat alles wat daarbuiten valt weg valt. Het menu zet je dan een laag hoger zodat die nog wel in beeld blijft. Dat rode stippeltjeskader zou je dan nog in flash zelf erboven kunnen plaatsen.

Hetzelfde kan je doen met swfobject - full browser flash. Die centreert ook en het bovenstaande kan je daar ook op toepassen.

FrAgFo0d
%Europe/Berlin %398 %2009, 10:33
Hij is nu ook 1000px breed, misschien is dat wel teveel en moet het iets zelfs iets terug. In plaats van verkleinen kan ik hem dus idd laten zoals hij is.
Ik moet dan wel de achtergrond transparant maken. (nog niet eerder gedaan).

De rodde stippels waren alleen om het kader aan te geven, dan weet ik waar ik wat zou kunnen verwachten, die sloop ik er natuurlijk uit als het eenmaal klaar is.

fullbrowser flash moet ik eens uitzoeken.

Je hebt ook wel eens van die irritante flash banners die zichzelf buiten hun mooie rechthoekige kadertje plaatsen, hoe doen ze dat dan? Dit lijkt namelijk hetzelfde...

digitalecartoons
%Europe/Berlin %406 %2009, 10:45
Hij is nu dus 1000 breed - de main content - en het menu zou daar dan nog 50 naar buiten moeten gaan? Dan zou ik de main content wat smaller maken, die je dan maskeert. Het menu zou dan in feite staan op x=0 en de main content op b.v. +50 en rechts daarvan ook 50 eraf.

Die irritante banners worden meestal in apart div-tags geplaatst die met z-index een laag omhoog worden geplaatst en tevens transparant zijn. De afmeting daarvan zou dan zijn de main content plus menu. Als het menu in beeld moet heb je dus de totale afmeting. Als het menu weg moet heb je ook de totale afmeting (alsof het menu nog steeds in beeld is), alleen zie je het menu niet omdat je op een ander frame zit waar dat menu invisible is. En omdat het div-vlak transparant is (of eigenlijk de swf) en een laag hoger staat, zie je in plaats daarvan de site eronder.

FrAgFo0d
%Europe/Berlin %425 %2009, 11:13
Right een aparte div met een aparte SWF is niet echt wat ik zoek :)
teveel gedoe. Misschien als het andere niet lukt dat het dan een optie wordt, maar een transparante achtergrond in Flash biedt me eigenlijk veel meer mogelijkheden.
Ik ga aan de slag kijken hoe het wordt.

alvast bedankt voor alle info.

FrAgFo0d
%Europe/Berlin %482 %2009, 12:34
Het werkt idd prima met een transparante achtergrond.
In het javascript heb ik de regel:

'wmode', 'window',

gewijzigd in:

'wmode', 'transparant',

en het ziet er nu geweldig uit

Tnx!