PDA

Volledige versie bekijken : constant x met varibele width?

expuddle
%Europe/Berlin %886 %2005, 22:16
hoi,

hoe kan je zorgen dat de x positie van een movie clip constant blijft terwijl zijn width kan varieren? Ik gebruik de volgende code:

bg._x=275;
bg._width=(100+trackPlaying_txt._width);
bg._x=275;
trace(bg._width);
trace(bg._x);

en de trace vertelt me dat de x positie 275 is terwijl het weldegelijk niet is. Ik heb zelfs geprobeert om de x positie twee keer te declareren!

Tommyfied
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:19
De x positie is wel 275 ...

Kijk nog eens een eer na wat de _width precies aangeeft.
Kijk ook nog eens na hoe flash coordinaten bepaald van een object op de stage.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:19
heeft je maken met het middelpunt van je movieclip.. als die helemaal links zit zal de mc bij vergroten ook soort van naar rechts bewegen.. zit die int midden beweegt hij dus niet..

expuddle
%Europe/Berlin %893 %2005, 22:27
de _width verandert zoals hij hoort te veranderen.
@theFlashWizard: de x positie van mijn mc is 275 en de stage is 550 breed dus hij zit in het midden. waneer de breedte van trackPlaying_txt veranderd, verschuift de bg movieclip de helft van de verandering naar rechts.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %896 %2005, 22:31
em.. het middelpunt van de mc heeft niks te maken met de breedte van je stage..
als je in de mc gaat zie je ergens in je beeld een puntje.. dat punt is het middelpunt dat ik bedoel.. :)

expuddle
%Europe/Berlin %899 %2005, 22:35
oke, het middelpunt van de movieclip zit in het midden

theFlashWizard
%Europe/Berlin %910 %2005, 22:50
dan kan het eigenlijk simpelweg niet fout gaan..
kun je de fla of n klein voorbeeldje van je probleem in n fla zetten en die als bijlage bijvoegen?

expuddle
%Europe/Berlin %923 %2005, 23:09
ja hoor dat kan ik doen.
het desbetrefende code zit in de functions layer bovenaan in de actions window. bedankt!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:53
het stond dus niet in het midden..
klik 1x op de mc en het puntje, cirkel zit helemaal links van de mc..
maar wat ik nou zelf niet snap is dat het punt wanneer je erin gaat, dubbelklikt wel int midden zit.. :S

wacht ff.. waarom denk jij dan dat hij van positie verandert?

ik zie geen verandering als ik de width niet aanpas.. dus wanneer zie jij het verschil?

expuddle
%Europe/Berlin %981 %2005, 00:32
oke uhh na aanleiding van jouw mededeling dat het goed loopt, heb ik besloten om alle overige .fla files die open stonden te sluiten en het weer uit te proberen, en hij doet het prima. Misschien een library conflict ofzo??? In ieder geval bedankt voor het na kijken van mijn .fla :)

expuddle
%Europe/Berlin %999 %2005, 00:59
hmm I spoke too soon...
ik heb nog steeds hetzelfde probleem na het herstarten van de .fla .
Ik weet niet eens of wat ik probeer te doen, op dit manier mogelijk is: ik wil dus dat alleen de breedte van bg naar rechts groter wordt waneer ik de breedte van de tekstveld aanpas. Ik dacht dat dit zou gebeuren waneer de x positie van bg vaststaat. Maar als ik nu de tekstveld breedte aanpas, wordt de breedte van bg op beide kanten verandert.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %014 %2005, 01:21
dat hebt dus met het middepunt van die mc te maken.. zoals ik zei in n andere post:

heeft je maken met het middelpunt van je movieclip.. als die helemaal links zit zal de mc bij vergroten ook soort van naar rechts bewegen.. zit die int midden beweegt hij dus niet..