Volledige versie bekijken : php: Variabelen uit een array plukken?
Tom.
%Europe/Berlin %627 %2009, 16:03
Ja, hoe werkt dat?
$arr = array('een', 'twee', 'drie');
Nou wil ik met een foreach loop nieuwe variabelen aanmaken, en die een waarde meegeven. Iets als $var_een, $var_twee, $var_drie.
Ik weet hoe de foreach werkt, maar hoe ik dit oplos weet ik eigenlijk niet. Iemand de oplossing? :)
Koen!
%Europe/Berlin %648 %2009, 16:34
Zo. (http://www.jauhari.net/dynamic-variables-in-php.jsp) Maar waarom eigenlijk? :)
Tom.
%Europe/Berlin %655 %2009, 16:43
Thanks!
Ik heb een aantal waarden die ik via een form post, door een mysql_real_escape_string haal, in een updatequery en een selectquery heb staan, en ik daar (voorlopig) nog wel eens wat aan toevoeg of weghaal. Da's nu een stom klusje. Leek me wel handig om daar een loopje voor te pakken. Niet? :)
Koen!
%Europe/Berlin %679 %2009, 17:18
Zou je dan niet ook niet zoiets kunnen doen:
foreach($_POST as $key => $val){
$_POST[$key] = mysql_real_escape_string($val); // er vanuit gaande dat alle dingen $_POST strings zijn
// overige dingen
}
Tenzij je niet de hele tijd $_POST['....'] in de rest van je script wil typen natuurlijk. :)
Tom.
%Europe/Berlin %759 %2009, 19:13
Zou je dan niet ook niet zoiets kunnen doen:
foreach($_POST as $key => $val){
$_POST[$key] = mysql_real_escape_string($val); // er vanuit gaande dat alle dingen $_POST strings zijn
// overige dingen
}Tenzij je niet de hele tijd $_POST['....'] in de rest van je script wil typen natuurlijk. :)
Dat laatste is inderdaad het idee, anders zou ik 2x de mysql_real_escape_string moeten uitvoeren, op plekken waar eigenlijk geen mysql connectie nodig is. Nu zet ik alles aan het begin van het script netjes naar strings, dan sluit ik de dbconnectie, en dan kijk ik verder :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.