PDA

Volledige versie bekijken : Jpeg resizen in loader

bertjuh
%Europe/Berlin %383 %2005, 10:11
Hallo

Ik heb een probleem met het inlagen van een (vele te grote) jpeg in een loader, om hem dan te resizen. Dit laatste gaat niet.

setSize e.d. daar reageert hij niet op.

Code:
//positie
_root.loader._x = _root._xmouse+20;
_root.loader._y = _root._ymouse+20;

//url
var url = "img/1.jpg";

_root.loader.loadMovie( url );

// dit werkt niet, ook niet als het hierboven staat
_root.loader.setSize( 100, 200 );
//of
_root.loader.setProperty( "setSize", 100, 200 );

Hij laat het plaatje zien, maar veeeeel te groot.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Alvast bedankt!

pulletje
%Europe/Berlin %434 %2005, 11:25
je *.jpg aanpassen aan de grootte van je mc...

bertjuh
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:28
Ja , ok dat had ik ook al verzonnen.

Maar de mooiste oplossing zou zijn als het automatisch geschaald wordt.

Kan dat niet dan?

pulletje
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:40
het zou wel kunnen, een optie is om te werken met Matrix.scale (is echter wel heel veel werk.) als ik jou was, zou ik gewoon de foto's effe aanpassen...

Roenes
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51
jij wil de movieclip al gaan schalen voordat de foto binnen is. Zodra de foto binnen is, wordt de mc gereset. Je zult dus eerst moeten wachten tot het plaatje binnen is, voordat je gaat resizen.

Je kunt dit het beste doen met de MovieClipLoader class. Deze heeft een onLoadComplete methode waarin je het resizen kan afhandelen :) Kijk even in de help van flash naar de precieze werking hiervan :)

bertjuh
%Europe/Berlin %461 %2005, 12:04
Bedankt! Daar kan ik wat mee!

Ik ga aan de slag.

mzzls

acroes
%Europe/Berlin %375 %2005, 10:01
Je kunt dit het beste doen met de MovieClipLoader class. Deze heeft een onLoadComplete methode waarin je het resizen kan afhandelen :)

Ik prefereer de onLoadInit methode van MovieClipLoader class, de onLoadComplete wordt aangeroepen nadat de SWF of jpg is geladen, maar voordat de applicatie is geïnitialiseerd. (Uit de help :) )

AC

Roenes
%Europe/Berlin %661 %2005, 16:52
Jah oke, de init kan idd ook. Op zich maakt het niet zo heel veel uit. Ligt een beetje aan je situatie :)

Maar toch een goede aanvulling/verbetering :)

Gerrit55
%Europe/Berlin %758 %2005, 19:12
je *.jpg aanpassen aan de grootte van je mc...

Dit is de ALLERBESTE oplossing. Met schalen van je jpeg binnen Flash wordt ie er niet beter op en je gebruikt onnodig veel bandbreedte door een te grote afbeelding in te laden en deze dan weer op een geresized formaat laten zien.
Dus je afbeelding op juiste grote zetten voordat je ze in flash inlaadt.
Er zijn programma's te over die dit op een simpele / sneller manier doen.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %784 %2005, 19:49
kan dit trouwens ook niet server side? dat een script jpg's scaled na uploaden, met anti aliasing zodat de kwaliteit niet achteruit gaat..
vraag ik me zomaar af.. en nee ik verwacht niet dat dit met flash kan.. mischien php / coldfusion ofzo?