PDA

Volledige versie bekijken : Floating flash ad

BackWooD
%Europe/Berlin %890 %2005, 22:22
Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier dus heb wat geduld ;)
Mijn vraag:
ik wil een floating flash ad maken voor de site van mijn vriendin.
Oke, nu hoor ik je denken: "Weer irritante reclame!"
Niks is minder waar, ik heb het hard nodig om de bezoeker even iets duidelijk te maken wat te maken heeft met mijn vriendin haar werk.

Ik weet ondertussen dat de swf in een layer wordt geplaatst op de site.
Ik weet hoe je de achtergrond transparant houd.
Maar wat ik niet weet is hoe je met een "close"button het swf weg krijgt/sluit ?!
Ik heb begrepen dat er een java script is wat werkt, maar dat wil ik niet.
Ik wil gewoon met de close button in flash het filmpje sluiten.
Graag hoor ik van iemand van jullie hoe ik dit het best kan doen of de juiste script.

Kun je eigenlijk wel een .swf zich zelf laten sluiten dmv een button ?
Nu ja, zoals je merkt is mijn kennis van flash nog vrij gering zeker als het om action script gaat... :#

in ieder geval alvast bedankt !

BackWooD

Flashgirl
%Europe/Berlin %900 %2005, 22:37
De eenvoudige "designer" oplossing is dat je een leeg frame maakt aan het einde van je FlashMovie, waar je naartoe springt na het loslaten van je sluitknop.

Tha Narie zal hieronder nog even de "developer" oplossing posten :) . Dan kun je kiezen!

Tha Narie
%Europe/Berlin %902 %2005, 22:39
Het divje deleten (removeChild()) of 'display:none;' (css) maken met Javascript is toch de betere oplossing.

BackWooD
%Europe/Berlin %905 %2005, 22:44
Wauw, allereerst TOP voor jullie snelle reactie ... echt onwijs.

Ik denk dat ik ga voor de "designer" oplossing....ehmm iets makkelijker :#
Dat ik daar niet aan heb gedacht zeg!!!

Tha Narie hartstikke bedank in ieder geval ;)

Nogmaals erg top voor jullie snelle respons!

groetjes BackWooD

Ralph
%Europe/Berlin %948 %2005, 23:46
probeer maar gewoon als button:

on (press) {
fscommand ("quit");
}

lukt denk ik wel, maar heb welles gezien dat dat niet zo is op het web, ff proberen kleine moeite en wel makkelijk.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %020 %2005, 01:29
geloof me.. div wel of niet laten zien is makkelijker..
en fscommand ("quit") werkt alleen met projectors..

BackWooD
%Europe/Berlin %320 %2005, 08:41
Ja die heb ik dus ook al geprobeerd, maar werkte niet bij mij.

BackWooD
%Europe/Berlin %470 %2006, 11:16
Daar ben ik weer,

ik ben weer op dit onderwerp terecht gekomen en vraag mij het één en ander af:

Ik heb een layer gemaakt met daarin een swf. in die swf is een button die verwijst naar een keyframe waar "niks" instaat. Door de transparante achtergrond zie je dus gewoon je website en lijkt het of je het filmpje wegklikt.
Dit werkt goed hoor, maar ik twijfel wel of dit werkt in oudere browsers. Mocht dit namelijk niet werken zal er zich een raar (wit of whatever) vlak bevinden op je site?!
Ik weet dat natuurlijk niet zeker iemand anders wel ?

Maar flash wizard hoe zou jij dit dan aanpakken?
Hoe sluit je een div dan en welke code etc heb ik daarvoor nodig?
Kun je een button in het swf maken die zegt dat de div moet afsluiten?

Ik heb toen ik deze vraag stelde een andere oplossing gevonden voor mijn "probleem".
Maar nu wil ik toch wel met zo`n "floating flash ad" werken. I.v.m. een workshop die mijn vriendin geeft.

dank joe wel!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %509 %2006, 12:13
aangezien de sluit knop in flash zelf zit, zou ik het er eigenlijk niet voor over hebben om met javascript te gaan werken om het te verbergen. ik zou dus waarscheinlijk ook voor dat lege frame kiezen.

BackWooD
%Europe/Berlin %546 %2006, 13:06
aangezien de sluit knop in flash zelf zit, zou ik het er eigenlijk niet voor over hebben om met javascript te gaan werken om het te verbergen. ik zou dus waarscheinlijk ook voor dat lege frame kiezen.

Ja het werkt best goed, maar het is wel een oplossing die "blijft". Omdat ik met iframes werk.
Dus mocht het zijn dat een browser op een één of andere manier dit niet pikt? dan heb je dus een vlak over de pagina heen...bijvoorbeeld iemand die geen flashplayer wil of hem niet heeft geïnstalleerd?

Laiverd
%Europe/Berlin %915 %2006, 21:58
Als je evn nadenkt dan weet je dat wat je hierboven zegt ook betekent dat een browser geen transparante swf's ondersteunt en het hele idee dus al naar z'n grootje is ;) Maar goed; blijft wel dat javascript een betere oplossing is. Kijk eens hier: http://codepunk.hardwar.org.uk/bjs.htm > even scrollen naar Dynamic Styling With JavaScript

John

BackWooD
%Europe/Berlin %018 %2006, 00:26
Oke ik gaat maar verder...
Ik heb nu dus toch een Floating flash ad gemaakt in een layer die "over" mijn website heen ligt.
IE werkt PERFECT (zoals altijd) en ja hoor, Firefux natuurlijk weer niet.
Wat gebeurd er:
Onderliggende links, zeg maar op de site zelf, zijn niet te bereiken.
-Of de layer ligt in de weg
-of de wmode=transparent werkt niet goed in Firesox maar die ligt gewoon binnen de <embed> tags zoals dat moet.
Nu schijnt het een probleem te zijn met firesox die dan in het alegemeen wordt opgelost met een browser check java scriptje en dan zeggen "if firefox detected no Layers"
Maar ja, das toch geen oplossing?
Weet iemand het magische antwoord?
Of is dit another,voor mij dan, Firefox ergenis.
Trouwens is er ook een oplossing voor de gekleurde scrollbar in firefox?
Ik zie nog steeds heerlijke grijze balkjes op mijn website in firefox...
Oops, dat is ineens een tweede vraag...
Maar eh, ik word er nu wel moe van zeg, ik dacht het eindelijk voor elkaar te hebben en dan Fire... weer...

Thx in advance

Oh ja ps. Ook de link in het flashje zelf werkt niet en daar is echt niks mis mee...vreemde sjit...