Volledige versie bekijken : Gebruik van Movies
arbadelli
%Europe/Berlin %860 %2005, 21:39
Hoe maak ik gebruik van Movie's?
Ik ben nog een beginner wat betreft Flash, en ik heb al rondgeneusd op het forum alleen daar kom ik eigenlijk hele andere vragen tegen wat betreft Movie's.
Mijn eigenlijke vraag is het volgende:
Ik heb een button gemaakt, en deze button wil ik verwijzen naar een movie die dan getoond gaat worden op de voorgrond van mijn Flash site!
Wanneer ik op een tweede button klik, wil ik graag dat deze ook op de voorgrond getoond gaat worden, en dat die eerste movie dus niet weggaat! Maar achter de movie draait die als tweede geladen is.
Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen.
Of weet iemand een stukje op het www waar ik alle info kan vinden over het maken van Movies, dus hoe ik een movie maak en hoe ik deze toevoeg in mijn flash site!
Alvast bedankt voor de moeite!
Mitch
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:14
Weet je al hoe je actions op buttons zet?
arbadelli
%Europe/Berlin %936 %2005, 23:27
Ja, Mitch, dat weet ik.
Ik heb dus het hoofdscherm. Hierin staat een layer. Op het eerste frame zet ik b.v. een knopje ( insert -> New Symbol -> button (met de naam: 1button) Dan File -> Import -> Import to Stage -> ik zoek de afbeelding en maak in alle 4 de frames een keyframe aan met in dit geval hetzelfde plaatje.
Dan ga ik terug naar mijn scene1 en open ik library en sleep ik de button in mijn 'site'. Hierna kan ik op de button staan en met rechterMK een action aangeven!
Dit lukt me tot zover, maar hoe moet ik verder..... ?
Niek_M
%Europe/Berlin %376 %2005, 10:01
Door bijvoorbeeld op de button
on (release) {
gotoAndPlay(20);
}
Dit wilt zeggen dat je als je jou button loslaat naar frame nummer 20 gaat en gaat afspelen.
Hopelijk kun je nu weer een stapje verder.
arbadelli
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:08
Dank je wel Niek, maar dat wist ik al!
Het probleem is dat wanneer ik alle 10 de buttons na elkaar aan zou klikken hij deze over elkaar zou moeten leggen, net als het windows gebeuren zeg maar! Ook dat wanneer ik hierna op het venster klik! Dat deze naar de voorgrond komt! Dit omdat de bezoeker dan niet steeds naar de menu balk moet met zijn muis!
Begrijpen jullie ongeveer wat ik wil?
Of dat ik bv andere flashsite ( door mezelf gemaakt ) kan open in mijn eigen flash site!En dan niet dat er zo'n blauwe balk boven zit met alle menu knoppen! Misschien is het nu duidelijker omschreven?
Mitch
%Europe/Berlin %968 %2005, 00:14
Ja snap wat je bedoelt, lijkt me meer iets voor action script :)
Ik heb er zelfs een tutorial over gelezen, ja een tijd terug las ik een boek over het gebruik van AS (Flash MX actionscripting) was daarna alles wel weer vergeten :D
Dus gewoon windows vensters die elkaar overlappen. Misschien staat er wel iets in de tutorial of fla sectie hier op flashfocus.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %030 %2005, 01:44
je wilt windows nabootsen?
ik zou eens zoeken op bijv "windows in flash" ofzo.. zijn zat mensen die dat proberen..
arbadelli
%Europe/Berlin %817 %2005, 20:36
Ja, het is ongeveer zoals windows. het openen van mappen op je bureaublad zeg maar!
Maar ik kan het ook nog via deze vraag proberen:
Stel ik zet op m'n "bureaublad" / site 10 buttons! Kan ik dan deze button verwijzen naar een swf bestand ( die ik apart gemaakt heb? ) Zodat deze op mijn site ziengelaten wordt, zonder een nieuw venster te openen. want daar heb ik een hekel aan! Dat je een site bekijkt, en er bij elke knop die je klikt er een apart venster geopend wordt!
Moet ik dan met movies werken of moet ik al die buttons apart verwerken op mijn layers en daar naar toe verwijzen??
ALvast bedankt weer voor de hulp
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:04
je kunt zeker een andere swf in je huidige swf laden, dat doe je met het volgende scriptje:
knop1.onRelease = function(){
loadMovie("url van je movie.swf");
}
veel sux6!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.