Volledige versie bekijken : Gebruik van Movies
arbadelli
%Europe/Berlin %860 %2005, 21:39
Hoe maak ik gebruik van Movie's?
Ik ben nog een beginner wat betreft Flash, en ik heb al rondgeneusd op het forum alleen daar kom ik eigenlijk hele andere vragen tegen wat betreft Movie's.
Mijn eigenlijke vraag is het volgende:
Ik heb een button gemaakt, en deze button wil ik verwijzen naar een movie die dan getoond gaat worden op de voorgrond van mijn Flash site!
Wanneer ik op een tweede button klik, wil ik graag dat deze ook op de voorgrond getoond gaat worden, en dat die eerste movie dus niet weggaat! Maar achter de movie draait die als tweede geladen is.
Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen.
Of weet iemand een stukje op het www waar ik alle info kan vinden over het maken van Movies, dus hoe ik een movie maak en hoe ik deze toevoeg in mijn flash site!
Alvast bedankt voor de moeite!
Mitch
%Europe/Berlin %926 %2005, 23:14
Weet je al hoe je actions op buttons zet?
arbadelli
%Europe/Berlin %936 %2005, 23:27
Ja, Mitch, dat weet ik.
Ik heb dus het hoofdscherm. Hierin staat een layer. Op het eerste frame zet ik b.v. een knopje ( insert -> New Symbol -> button (met de naam: 1button) Dan File -> Import -> Import to Stage -> ik zoek de afbeelding en maak in alle 4 de frames een keyframe aan met in dit geval hetzelfde plaatje.
Dan ga ik terug naar mijn scene1 en open ik library en sleep ik de button in mijn 'site'. Hierna kan ik op de button staan en met rechterMK een action aangeven!
Dit lukt me tot zover, maar hoe moet ik verder..... ?
Niek_M
%Europe/Berlin %376 %2005, 10:01
Door bijvoorbeeld op de button
on (release) {
gotoAndPlay(20);
}
Dit wilt zeggen dat je als je jou button loslaat naar frame nummer 20 gaat en gaat afspelen.
Hopelijk kun je nu weer een stapje verder.
arbadelli
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:08
Dank je wel Niek, maar dat wist ik al!