PDA

Volledige versie bekijken : Dezelfde animatie moet - afhankelijk van de webpagina - verspringen

Nicola99
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
Hallo,

Ik ben een website aan het ontwikkelen waarin ik een landkaart gebruik met buttons die de steden aanduiden. Als je op een button klikt kom je op een nieuwe (html) pagina terecht over die plaats.
Het kaartje blijft op die pagina in beeld en de betreffende button moet gaan knipperen (de overigen dus niet).
Als je nu weer op een andere stad (op een andere positie op de kaart) klikt kom je weer op een andere pagina en moet de bijbehorende plaats knipperen.
Op mijn kaart zitten zo'n 80 buttons. Om te voorkomen dat ik 80x dezelfde animatie in mijn flash file moet maken wilde ik weten of er een intelligentere manier is. De animatie (het knipperen van de button) moet als het ware van locatie verspringen afhankelijk van de html pagina waar ie wordt gebruikt.
Is er iets dergelijks mogelijk in flash ?

Bedankt !

Nico.

Neuro
%Europe/Berlin %844 %2005, 21:15
dit is zeker mogelijk in flash
je zal wel je html pagina in een iframe moeten zetten zodat je swf niet steeds opnieuw geladen wordt

en wat de animatie betreft die moet je maar een keer maken en vanuit je libery plukken en op je kaartje plakken. :)

Nicola99
%Europe/Berlin %854 %2005, 21:30
Ik heb het nog niet helemaal begrepen.
Het is misschien het best te vergelijken met een dartboard. Ik maak 1 swf en per webpagina vliegt de pijl op een ander deel van het bord.
De animatie die daar voor nodig is is telkens hetzelde alleen komt de pijl telkens ergens anders terecht. Hoe kan ik voorkomen dat ik voor elk punt waar de pijl kan komen ik een aparte animatie moet maken. Het enige verschil is nl. de positie op het bord...

Neuro
%Europe/Berlin %389 %2005, 10:20
ik snap het denk ik ook niet echt goed, wil je nu je html aansturen met je swf of je swf met je html?

Nicola99
%Europe/Berlin %626 %2005, 16:02
Ik wil mijn swf aansturen vanuit mijn webpage, maar dat is geen probleem.

Bottomline is: ik heb 1 swf met een vaste achtergrond. Op de voorgrond heb ik 1 animatie van 40 frames, die telkens op andere coordinaten moet worden afgespeeld (afhankelijk van de webpagina waar ik opzit). De achtergrond blijft gewoon vaststaan.
Wat ik niet wil is een swf maken waarbij ik voor elke positie opnieuw 40 frames moet verbruiken. Dit zou voor mij namelijk betekenen dat voor de in totaal 80 posities die ik nodig heb ik een swf krijg van 40x80=1200 frames.
Wat ik ook niet wil is 80 verschillende swf's maken....

Neuro
%Europe/Berlin %781 %2005, 19:45
maak dan van de animatie gewoon een movieclip ?