PDA

Volledige versie bekijken : Inet/Flash probleem

Bovadi
%Europe/Berlin %774 %2005, 19:35
Beste Flashers,

Hier luid mijn probleem, ik werk aan een aantal projecten deze bestaan uit foto's
en als je op een bepaalde foto bent heb je daar een aantal button's deze buttons zorgen ervoor dat je naar een andere foto kan. Al deze foto's staan op verschilende layers : layer1,2,3,4 etc
Maar hier ligt het probleem, als je begint met de site en je drukt op de eerste button, dan gaat het wel is fout, zou komt je opeen op een verkeerde plaats, of dan worden de foto's afgespeeld, terwijl dit niet de bedoeling is. Dit probleem komt meer voor bij firefox dan bij
IE ....
Normaal, dus zonder op inet te zitten doet het probleem zich niet voor. Er is weinig programeer werk. Die aantal keer onrelease goto... en stop zal het niet liggen. Weet iemand wat het probleem wel is.

Alvast bedankt!

TheDutch
%Europe/Berlin %781 %2005, 19:45
Zegt me zo even niets.
Misschien handig als je de FLA even ZIPPED en bijvoegd :).

theFlashWizard
%Europe/Berlin %784 %2005, 19:49
gaas wat tracen..
hoe komen die foto's daar? laad je die in of staan ze er al?
om je goed te kunnen helpen hebben we iets meer inzicht in je fla of scripting nodig..

Bovadi
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:31
de link, van een project dat heeft geleid naar de bouw van de andere projecten.

http://www.bovadi.nl/werk/bovadi2

en hier is de timetable:

http://www.bovadi.nl/werk/dekstop

Dus de foto's zitten in de fla :)

Grtz

theFlashWizard
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:43
leer is normaal gebruik te maken van je timeline man.. :|
waarom voor elk item bijna een nieuwe layer?
als je nou is 1 layer maakt voor de foto's, 1 voor de knoppen en 1 voor script
dan zet je alleen per frame er een andere inhoud op..

lijkt me n stuk overzichtelijker..
dan wil ik ook wel ff naar je probleem kijke.. want als ik dat plaatje nu al zie ga ik echt nie uit die fla van je kome..

en mshn heb je hier wat aan:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/Common_Errors_and_Debugging/index.shtml

Bovadi
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:53
Zou dat door het gebruik van de timeline ook dat probleem kunnen ontstaan..?

TheDutch
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:58
Dat weet ik niet, maar het maakt het er een stuk overzichtelijker van en dus zorg je dat jij zelf minder problemen veroorzaakt. :)

Wat staat er voor ActionScript in?

theFlashWizard: Ik vind je vaak wel erg bot overkomen hoor.

Dauntless
%Europe/Berlin %833 %2005, 21:00
'k Wou het ook juist zeggen...

Bovadi
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:41
Dat weet ik niet, maar het maakt het er een stuk overzichtelijker van en dus zorg je dat jij zelf minder problemen veroorzaakt. :)

Wat staat er voor ActionScript in?

"Er is weinig programeer werk. Die aantal keer onrelease goto... en stop zal het niet liggen. Weet iemand wat het probleem wel is." Dus dat :)

Tommyfied
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:46
'k Wou het ook juist zeggen...

Ik zeg het bij deze ook even hardop ... ook vind ik dat je hem helemaal niks te vertellen hebt over zijn layer gebruik. Het is alleen maar goed om voor elk item een andere layer te gebruiken omdat je dan tenminste voor elk item tweens e.d. kunt gebruiken.

Semi-ontopic:
Wat misschien wel nuttig is, is om folders te gebruiken. Een folder voor alle foto layers, een foto voor alle menu items .. .enz.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %866 %2005, 21:47
ff simpel gezegt.. we gaan niet voor je zoeken in zo'n onoverzichtelijke fla.. maak die eerst maar ff netjes..
dus stop met simpelweg vragen wat de oplossing is en ga opruimen..

Bovadi
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:56
Ja uuhm het is heel simpel in elkaar gezet...gewoon op de comp werkt deze prima en geeft ie geen problemen. Hoewel als je het op internet zet dan heeft de presentatie zijn eigen wil, en firefox geeft nog het meeste problemen. Ik denk niet dat het aan de fla zal liggen, en kan deze ook niet geven. Als iemand het probleem herkent of er een oplossing voor weet, zoals een script of dergelijke, is het mooi. Maar mijn fla kan ik niet geven. Ik weet dat dit voor jullie geen extra motifatie is om mij te helpen... Maar het is bijna zeker dat dit niet aan de fla ligt. heeft dus met de browser te maken. Als iemand het herkend, graag reactie...

Dus er hoeft niet gezocht te worden in een fla, iedergeval niet voor dit probleempje

Richard
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:57
theFlashWizard,
Zou je iets minder bot willen reageren? Je kan dat best op een andere manier zeggen.
Ik zat vroeger ook weleens met een gruwelijke rommel in m'n fla.

Dankje

theFlashWizard
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:27
ik zal me best doen..
ik kan er alleen niet goed tegen als iemand alleen maar vraagt naar een oplossing en er voorderest zelf niks voor over lijkt te hebben.. wat nu zo lijkt iig

ik vind n excuus als het is gewoon simpel in mekaar gezet of er zit toch niet zoveel scripting in dus dat hoef ik niet te laten zien niks waard..

en ik heb me al voorgenomen mensen minder te adviseren gewoon maar op het forum te zoeken.. omdat het forum nog niet veel omvat.. en het uitleggen het juist helpt groeien.. :)

Bovadi
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:15
Ja, dit is dus hier niet het geval. Het zou aan mijn vraag kunnen liggen hoor..
Maar ik zocht gewoon naar iemand die toevallig wist waar het probleem aan lag. En het zo dus ook herkende. Maarja ik vraag niet of iemand mijn fla door wil pluisen, het is ook niet nodig naar mijn weten. (ps die fla is geen rommel hoor. het zijn enkele frames op enkele layers. En het gaat van frame 1 tot en met 43, zo ook de layers) Dit geeft juist een overzicht (vind ik). Zo krijg je een trapgewijs overzicht.

Ps: (Ik wil het door bepaalde redenen niet laten zien)

In iedergeval theFlashWizard. Ik vind het geweldig dat je iedereen probeerd te helpen, en ik snap je ergeniss. een enige tijd geleden hielp je me ook met het een en andere. En daar heb ik werkelijk gezocht naar een kant en klaar andwoord. Maar dit kwam omdat het toen 1 uur snachts was. En ik de volgende dag dat flashfilmpje moest gebruiken voor een presentatie in een zaal met een dikke 100 man aan toeschouwers (ik had geen keuze). Ik had het trouwens toen op mijn eige manier dat probleem opgelost .. door een stuk van die presentatie te veranderen, waar ik tot diep in de nacht mee bezig was.

maarja doe wat je wil, helpen is goed maar geen verplichting..

Greetz :)

BDisOKE
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:17
Wat tips om je fla op te ruimen en overzichtelijker te maken:

- Geef je lagen duidelijke korte namen
- doe dit ook voor al je symbols, dus geen symbol 1, symbol 2 in je library. ;)
- Maak folders als je zoveel lagen hebt. die kan je bijvoorbeeld onderverdelen in:
- ondergrond
- foto's
- buttons
- div
- temp
- Dit kan je precies zo doen in je library
- Plaats al je Action script in een laag en plaats die altijd of boven of onder.
Op die manier vind je je as laag sneller en hoef je ook niet 25 lagen af om een script te vinden.
- Plaats comments in je file. Je kan als je dit tikt in het as venster: // Een verhaaltje tikken zonder dat flash het als een script ziet. Op deze manier kan je onder een script een uitleg toevoegen die jezelf later terug kunt lezen of die iemand anders kan lezen om te zien wat het doet of moet doen. Bijvoorbeeld:
// Deze button laad de foto's in de lege movieclip loader met instancename: fotoloader.

succes! :)

Bovadi
%Europe/Berlin %947 %2005, 23:43
Gracia.. voor het overzichtje

Zal et toepassen bij mijn komende projecten :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %083 %2005, 03:00
ik denk niet dat we een oplossing voor je kunnen bedenken zonder meer inzicht..
vooral in het script..
en ik zou niet weten hoe het aan het feit dat je het online gebruikt voor problemen kan zorgen als je alleen gotoAndPlay's enzo gebruikt..
kan het zijn dat hij delen nog niet geladen hebt als je het aant bekijken bent?
mshn is een preloader ervoor gooien de oplossing..
er staan n paar voorbeelden in de tuturials sectie.. :)

vriendelijk genoeg? :P

lindadtje
%Europe/Berlin %848 %2007, 20:22
hey ik heb een vraag ik krijg elke keer flash fouten door ook genaamd fout rapporten ik probeer echt alles te doen om het op te lossen maar het lukt voor geen meter zal iemand me raad kunnen geven er over hoe ik het kan op lossen hartelijk dank groetjes linda.

TheDutch
%Europe/Berlin %855 %2007, 20:32
Ook bij deze weer het vriendelijk verzoek aan Linda een eigen onderwerp te starten en niet andermans onderwerpen voor jouw vragen te gaan gebruiken. Cross-posting (zelfde vraag in meerdere forums of onderwerpen) is al helemaal niet geliefd hier :).

Kom op, een beetje aan de regels houden en nadenken bij wat je doet.