PDA

Volledige versie bekijken : Nieuwe site onderwerp

karel101
%Europe/Berlin %515 %2009, 13:22
Ik ben van plan een nieuwe site te starten die er op gericht is zoveel mogelijk bezoekers te trekken.

Ik vroeg me af of mensen mij konden vertellen wat dan de eisen moeten zijn aan de website.

Zelf had ik in gedachten:

# iets wat ik zelf leuk vind;
# Nederlandstalig (Engels, lukt nog niet echt);
# strak ontwerp;
# doelgroep: iedereen?

Hebben jullie nog toevoegingen of wijzigingen?
Hoe gaan jullie meestal te werk bij het verzinnen van een onderwerp?

dcm360
%Europe/Berlin %665 %2009, 16:58
Bezoekers trekken is geen doel. Althans, het is nooit het hoofddoel van een website. Het hoofddoel van een website is informatie geven aan de bezoekers ervan, en het liefst zeer relevante informatie. Als je dat op orde hebt volgt een steiging van het bezoekersaantal vanzelf (of je helpt het een beetje met adverteren).

Zelf heb ik nog nooit een website ontworpen waarvoor ik eerst eens een onderwerp moest verzinnen, en ik denk dat dat buiten schoolopdrachten om eigenlijk ook nooit gebeurd. Je hebt een onderwerp of doel, en daar bouw je jouw webiste omheen. Enkele voorbeelden:
- Ik wil alle informatie op het internet toegangkelijk maken (google)
- Ik wil een makkelijke manier om video's te delen (youtube)
- Ik wil alleen/samen met andere mensen mijn/onze kennis delen (wikipedia, FlashFocus, site over modelbouw)

Mijn eigen ervaring is dus dat ik altijd al een onderwerp had en daar een site over/voor gebouwd heb. Enkele voorbeelden:
- mijn eigen website om vanalles op te zetten waar ik mee bezig ben
- site van TC (bestaat nu niet meer btw), zodat mn clan ook een website heeft
- zoekmachine, omdat er nog geen is en anderen gebruik laten maken van mijn project meer nut heeft dan het ergens laten staan