Volledige versie bekijken : Bepaalde frame weergeven als cursor uit SWF gaat
Amaethon
%Europe/Berlin %859 %2009, 21:37
Hoi,
Ik wil voor mijn spel, om valsspelen te voorkomen, ervoor zorgen dat er een bepaalde frame verschijnt zodra de cursor uit het SWFje gaat.
RollOver helpt niet omdat het dan via de rechtermuisknop toch nog mogelijk is om vals te spelen.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Alvast bedankt.
e.l.dam
%Europe/Berlin %884 %2009, 22:13
Ik weet niet in hoeverre het werkt als je je mouseX en mouseY checkt? Maar volgens mij werkt dat allemaal wel prima...
if (mouseX < 0) {
// te ver left
}
if (mouseY < 0) {
// te ver top
}
if (mouseX > stage.stageWidth) {
// te ver right
}
if (mouse Y > stage.stageHeight) {
// te ver bottom
}
Werkt toch wel prima?
e.l.dam
%Europe/Berlin %886 %2009, 22:16
Oh...
http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/flash/events/Event.html#MOUSE_LEAVE
Zelf ook al us gebruikt :o
Edit: Omdat je de muis niet echt kunt afvangen, heb ik zelf een "gebruik de rechtermuisknop niet" waarschuwing gebruikt in een game van mij. Wat je dan kunt doen is voortdurend de X en Y positie van de muis bijhouden. Is het verschil tussen x en y tussen twee frames te groot, dan geef je een waarschuwing (omdat als je rechtermuisknop doet op 0,0 en naar 100,100 beweegt en dan weer linkermuisknop doet, je tussen twee frames een verschil hebt van... naja, veel ;)).
Wel mee uitkijken, want als je heel snel met de muis beweegt kan de afstand die je aflegt ook groot worden tussen twee frames, zeker op langzame pcs/lage framerate.
CreaTive1990
%Europe/Berlin %370 %2009, 09:53
Kijk, iets waar ik me ook al een tijdje van afvroeg hoe je dat slim kon voorkomen :D
Slimme truc e.l. dam!
Neuro
%Europe/Berlin %373 %2009, 09:58
Omdat je flash 8 gebruikt heb ik je even verplaatst naar AS2?
Het contextMenu heeft een onSelect handler, zo kan je opvangen wanneer iemand op de rechtmuis clickt. :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.