PDA

Volledige versie bekijken : ASDoc runnen op Mac. En Errors en warnings

jaspermuts
%Europe/Berlin %959 %2009, 00:01
Ik probeer documentatie van mijn AS3-classes te genereren met ASDoc. Nu kan ik dit heel handig doen via de Documentation Generator die bij FlashDevelop zit. Maar ik gebruik een Mac, en ik werk wel vaak via Parallels en Win XP met FlashDevelop (tot nu toe nog steeds de beste (gratis) editor), maar ik wil ook graag ASDoc kunnen runnen zonder Windows.
Ik ben vooral benieuwd naar hoe Mac gebruikers dit doen, via External Tools in Flex Builder, via Terminal..of anders?

Via Terminal vind ik veel te omslachtig, nu heb ik het net werkend gekregen in Flex Builder, maar daar liep ik tegen enkele knelpunten aan:
1: {project_loc} kan niet in de arguments gebruikt worden, hierdoor moet ik per project de doc-sources veranderen (of een nieuwe external tool maken)
2: Er kunnen geen spaties in de doc-sources zitten, hierdoor moet ik de classes kopieren naar een locatie zonder spaties (mijn mappenstructuur heeft nu eenmaal spaties, en deze weghalen zou nog veel meer werk opleveren)

Verder nog wat vragen voor wanneer ASDoc wel wil draaien:
Is het mogelijk warnings te negeren?
Zoals wanneer je even een var hebt zonder type-declaratie. Of is dit nu eenmaal verplicht omdat het nodig is voor de documentatie?

Hoe lost men de 'Error:null' op?
Ik heb op de adobe site gelezen dat dit voorkomt als er wat onlogische dingen in je code staan, maar je niet makkelijk kunt achterhalen door welke class het komt. Ik heb gezocht naar vars en methods zonder type-declaraties, rare if-statements en returns en overbodige imports, maar niets hielp.

Jan
%Europe/Berlin %081 %2009, 02:57
Verder nog wat vragen voor wanneer ASDoc wel wil draaien:
Is het mogelijk warnings te negeren?
Zoals wanneer je even een var hebt zonder type-declaratie. Of is dit nu eenmaal verplicht omdat het nodig is voor de documentatie?
Topic title: "asDoc ignore warnings:" ;)
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=52392&highlight=asdoc

Groeten;
Jan

jaspermuts
%Europe/Berlin %539 %2009, 13:57
Argh! Wat slecht van iemand die zelf ook altijd zegt 'heb je wel gezocht?' !
In my defense: ik had wel gezocht naar ASDoc runnen op mac ;)

jaspermuts
%Europe/Berlin %992 %2009, 00:49
2: Er kunnen geen spaties in de doc-sources zitten, hierdoor moet ik de classes kopieren naar een locatie zonder spaties (mijn mappenstructuur heeft nu eenmaal spaties, en deze weghalen zou nog veel meer werk opleveren)

Nog meer slecht van mij, in het External Tools venster staat nog het volgende 'Note: Enclose an argument containing spaces using double-quotes (")'.
Nu alleen nog uitvinden waarom ik Error:null krijg..
Zie onderstaand voor een werkende uitvoering (voor andere mensen zoals ik):
http://www.vasp.nl/uploads/asdocsetup.png
Het is belangrijk dat het project is geselecteerd op het moment van uitvoeren, anders krijg je een error.

BernardV
%Europe/Berlin %004 %2009, 01:06
Als je een var hebt zonder type declaratie, bedoel je dan echt var i = 10; of var i:* = 10; ?
Want volgens mij pakt asdoc wel de laatste variant zonder warning.

jaspermuts
%Europe/Berlin %045 %2009, 02:05
Ik bedoelde var i = 10, ik (en de compiler en asdoc geloof ik ook) beschouw var i: * = 10 wel als een typedeclaratie, namelijk 'er zijn verschillende mogelijke types en dat weet ik'.
Trouwens, ik blijf nog steeds een Error 'null' krijgen, ook als ik warnings aanzet en zorg dat deze niet worden veroorzaakt. Heel vervelend, want ASDoc is wel heel lang aan het nadenken om vervolgens alleen maar een niets-zeggend error-bericht te geven (er worden helemaal geen files gemaakt, ook niet halverwege oid)

Tha Narie
%Europe/Berlin %498 %2009, 12:57
Ik zou proberen wat classes weg te halen en opnieuw te proberen, om zo uit te zoeken welke class het probleem veroorzaakt.
Want je een foutmelding zonder info krijgt, en er zijn nog geen xml-files gegenereerd, dan is er geen andere manier om er achter te komen :)

jaspermuts
%Europe/Berlin %576 %2009, 14:50
Dat is wel een goede manier, ware het niet dat de classes elkaar onderling dusdanig veel gebruiken, dat ik dan wel weinig overhoud om dan nog te documenteren.
Nou ja, misschien kan ik t wel proberen met veel weg te commenten, maar dat is toch echt iets voor als ik teveel tijd over heb.
Ik denk helaas wel dat het de enige oplossing is.

Tha Narie
%Europe/Berlin %611 %2009, 15:41
Welke versie van asdoc gebruik je trouwens?
Ik heb net de versie in Flex 4.0.0 SDK gebruikt (van de Flash Builder 4 beta), en die geeft veel meer info bij fouten dan de oude.
Misschien moet je die eens proberen.

jaspermuts
%Europe/Berlin %954 %2009, 23:54
Oeh, nee ik heb een 3.2.0, dus dat is denk ik een goed idee om eens te proberen.

tralala
%Europe/Berlin %886 %2009, 21:16
hallo, ik ben onlangs overgeschakeld op FlashBuilder, ik heb min of meer hetzelfde staan als jaspermuts. Ik krijg steeds volgende foutmelding bij het genereren van de asdoc:

Fout: Kan opgegeven basisklasse 'spark.components.WindowedApplication' voor componentklasse 'MyClass' niet vinden.

Wanneer ik -strict=false -warnings=false toevoeg, wordt het alleen maar erger: ik krijg een pop-up venster met als titel Problem Occurred en inhoud 'Launching Run ASdoc' has encountered a problem. Variable references empty selection: ${project_loc}

Heeft hier iemand enig idee hoe ik dit kan werkende krijgen? In FlexBuilder werkt het trouwens perfect. Ik heb trouwens nog de Beta versie van FlashBuilder draaien hier op m'n macbook. Zou het daar iets mee te maken hebben?

tralala
%Europe/Berlin %701 %2009, 16:49
Echt niemand die mij op weg kan helpen?

jaspermuts
%Europe/Berlin %024 %2010, 00:34
Ik kreeg ook altijd een error als ik het project niet had geselecteerd, ik denk ook dat dat jouw probleem is: de foutmelding vind ik wel duidelijk: "variable references empty selection", oftewel de variabele zou naar een selectie moeten verwijzen, maar deze is leeg (geen selectie).

tralala
%Europe/Berlin %572 %2010, 13:44
Bedankt voor de reactie. Die tweede fout lijkt inmiddels verdwenen, maar ik blijf met dat eerste probleem zitten:
"Fout: Kan opgegeven basisklasse 'spark.components.WindowedApplication' voor componentklasse 'MyClass' niet vinden."

jaspermuts
%Europe/Berlin %694 %2010, 16:40
Ik heb geen FlashBuilder, maar volgens mij is spark wel een standaard library toch? Gebruik je misschien een oude SKD voor ASDoc, waar spark niet in zit? In dat geval zou ik zoeken naar een nieuwere.
En anders kun je misschien nog handmatig class/library paths naar spark toevoegen. Ik heb verder geen idee.

tralala
%Europe/Berlin %732 %2010, 17:34
Ik denk niet dat het daaraan ligt. Ik krijg dezelfde fout als ik de oude mx components gebruik.

jaspermuts
%Europe/Berlin %827 %2010, 19:51
Heb je hem misschien juist wel geimporteerd maar gebruik je m nergens? Dat kan soms ook wat rare foutmeldingen opleveren..