PDA

Volledige versie bekijken : multiple shot - 360-degree product animation

pipapeppie
%Europe/Berlin %879 %2009, 22:06
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner in actionscript 3 maar ik heb me nu ergens in vastgebeten en dat moet dan ook werken!

Ik heb 12 foto's van een product genomen, Achter elkaar gezet is dat een filmpje waarin het product 360 graden om haar as draaid.

Nu wil ik graag dat je de eerste foto ziet en als je met je muis over die afbeelding van links naar rechts gaat (zonder te klikken) speelt het filmpje af. Dus mijn stage moet (omdat ik 12 foto's heb) ijgenlijk verdeeld worden in 12 ferticale stroken die elk naar een anderre van de 12 foto's linken.

Of ga ik nu helemaal de verkeerde kant uit?

Voorbeeld (koopversie) gevonden op:
http://www.photospherix.com/4.asp?aid=mp_bust.swf&theID=70

Midas
%Europe/Berlin %886 %2009, 22:15
Je plaatst best alle afbeeldingen (dus het filmpje) in één movieclip op verschillende keyframes. Je kan dan aan de hand van de muispositie bepalen op welke frame de movieclip moet zijn. Stel dat je movieclip 'foto_mc' heet:

//geef de foto de functie 'fotoDraaien' voor het bewegen met de muis over de foto
foto_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, fotoDraaien);
//definieer de functie
function fotoDraaien(e:MouseEvent):void {
//de procent bereken van de muis ten opzichte van de grootte van de stage en vermenigvuldigen met het aantal frames (en afronden)
e.target.gotoAndStop(Math.round(mouseX / stage.stageWidth * e.target.totalFrames));
}

pipapeppie
%Europe/Berlin %908 %2009, 22:48
Hij doet het en dat is me al bijna te veel na al dat zoekwerk!!!

Maar als ik van links naar rechts ga over de foto begint hij niet met afbeelding 1 en hij komt maar tot 4 of 5 stappen verder. Dan moet ik om mijn stage heen terug naar de linker kant van de afbeelding waar hij gebleven is en nog eens erover heen?

de "e.target.totalFrames" moet dat toch dekken dan...

Midas
%Europe/Berlin %914 %2009, 22:57
Waarschijnlijk is je foto niet even breed als de stage. Probeer dan dit eens:

//geef de stage de functie 'fotoDraaien' voor het bewegen met de muis over de stage
stage.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, fotoDraaien);
//definieer de functie
function fotoDraaien(e:MouseEvent):void {
//de procent bereken van de muis ten opzichte van de grootte van de stage en vermenigvuldigen met het aantal frames (en afronden)
foto_mc.gotoAndStop(Math.round(mouseX / stage.stageWidth * foto_mc.totalFrames));
}

pipapeppie
%Europe/Berlin %915 %2009, 22:57
Hij doet het en dat is me al bijna te veel na al dat zoekwerk!!!

Maar als ik van links naar rechts ga over de foto begint hij niet met afbeelding 1 en hij komt maar tot 4 of 5 stappen verder. Dan moet ik om mijn stage heen terug naar de linker kant van de afbeelding waar hij gebleven is en nog eens erover heen?

de "e.target.totalFrames" moet dat toch dekken dan...

pipapeppie
%Europe/Berlin %917 %2009, 23:01
geen idee waarom mijn 2e opmerking er nou weer onder staat maar ik ga je suggestie proberen, moment...

Midas
%Europe/Berlin %919 %2009, 23:03
geen idee waarom mijn 2e opmerking er nou weer onder staat
Je kan het bericht verwijderen hoor: klik op bewerk en onderaan kun je kiezen om je bericht te verwijderen. ;)

pipapeppie
%Europe/Berlin %922 %2009, 23:08
Midas, je bent mijn held!

Dank je, ik snap geen klap van het script maar hij doet het wel!
Ga er nu op studeren zodat ik het zelf kan inzetten...