Volledige versie bekijken : Css a:hover border probleem in ie
Sander200412
%Europe/Berlin %399 %2009, 10:34
Het is natuurlijk een beetje voorspelbaar dat als je test in m$ ie er iets niet zal werken :-). Het volgende werkt niet bij mij:
Bij mijn hoofdnavigatie krijg ik in firefox bij de hover een mooie border-bottom, in ie krijg ik, ... ... Niets!!
Iemand enig idee hoe ik dit oplos, de site waarover ik het heb is: http://moederbaekelandt.com/testing
Midas
%Europe/Berlin %422 %2009, 11:07
Geef je links een display:block (waarom weet ik niet, maar het werkt).
Je height van de navigation bar staat te nipt ingesteld, waardoor je de border ook niet ziet.
#navigation {
height:40px
}
#navigation a {
display:block
}
Geef aub volgende keer ook een link naar je CSS bestand. Nu moeten we eerst nog uitzoeken in je HTML welke het is en waar die staat.
Sander200412
%Europe/Berlin %428 %2009, 11:16
Bedankt, ik had er idd niet aangedacht om de link naar de css file te geven, waarschijnlijk omdat ik firebug gebruik..
Tom.
%Europe/Berlin %521 %2009, 13:31
Geef je links een display:block (waarom weet ik niet, maar het werkt).
Omdat inline elementen geen border kunnen hebben, en de A een inline element is. :)
IE6 doet het dus eigenlijk volgens het boekje.
Midas
%Europe/Berlin %539 %2009, 13:57
Omdat inline elementen geen border kunnen hebben, en de A een inline element is. :)
Neenee, inlines kunnen wel borders hebben, probeer:
<span style="border:1px solid #000">Tester</span>
Crazydance
%Europe/Berlin %612 %2009, 15:42
wat was het probleem nu?
wat ik me kan bedenken is dat de border onder het element eronder schoof. simpele oplossing is de a:link bijv dezelfde border met kleur ven het blokje te geven.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.