Volledige versie bekijken : 3D kubus texture mapping tutorial
Crypt36
%Europe/Berlin %775 %2009, 19:37
Ben bezig met het maken van een 3D kubus met plaatjes erop, ik heb 2 erg goede guides gevonden en kan nu een kubus of een rechthoek maken door lijntjes te tekenen en deze laten roteren. Maar nu wil ik dus op in die ontstane vlakken plaatjes gaan zetten.
Voor c++ verwijst iedereen naar NeHe als de allerbeste tutorial hiervoor, heb deze ook eens een deel gevolgd en gaat hetzelfde, eerst leren de kubus met de lijntjes en dan leren de foto's erop te plaatsen.
Waar ik nu dus aan toe ben gekomen maar kan verder geen duidelijke guide meer vinden die hierop aansluit en mijn vraag is welke site voor flash de norm is in de 3D tutorial.
CreaTive1990
%Europe/Berlin %364 %2009, 09:44
Je stelt zoveel vragen dat ik bijna het idee krijg dat je door steeds een stukje te vragen, zelf niet hoeft na te denken wat je moet doen?
Als je op zoek bent naar een tutorial, gebruik dan Google eens :)
Crypt36
%Europe/Berlin %559 %2009, 14:25
Ah doe niet zo flauw joh. Het is lastig om te beginnen, weet de goede termen niet en kom alleen maar op Paperback tutorials die ik liever niet zou gebruiken. Verder zou jij mijn vragen wel eens mogen lezen want je schrijft altijd een reactie maar het heeft zelden iets met de vraag te maken.
Jan
%Europe/Berlin %575 %2009, 14:48
mijn vraag is welke site voor flash de norm is in de 3D tutorial.
Sinds er AS3 is, gaat niemand nog iets 3D in AS2 maken. De reden daarvoor is vooral dat de virtual machine (in de FlashPlayer) waarop AS2 draait een heel mager en traag beestje is, vergeleken met de AVM2 waarop AS3 draait.
De enige AS2-3D link in mijn bookmarks is deze:
http://www.kirupa.com/developer/actionscript/3dindex.htm
Verder gebruik je best AS3 en PV3D of zo. Dan moet je ook die kubussen etc niet helemaal zelf gaan tekenen en kan het simpelweg met new Cube() en voor de vlakken kan je op een simpele manier movieclips of videos of eenderwat opgeven.
http://www.google.be/search?q=PV3D
Groeten;
Jan
Crypt36
%Europe/Berlin %837 %2009, 21:06
Dank je adnez maar heb nu eindelijk mijn 3d engine met de kubuspunten en distort class aan de gang, werkt erg goed! Eureka! Voorlopig ben ik even zoet en wellicht zou AS3 wel verstandiger zijn maar vind dat ze de syntax zoveel moeilijker hebben gemaakt :(
jaspermuts
%Europe/Berlin %598 %2009, 15:21
Ah joh, dat is even wennen, en gaat lang niet altijd op:
wat vind je nu makkerlijker
var mc:MovieClip = this.attachMovie("mijnMC", "mc", this.getNextHighestDepth());
var txt:TextField = this.createTextField("txt", this.getNextHighestDepth(), 0, 0, 100, 100)of
var mc:MovieClip = new MijnMc();
this.addChild(mc);
var txt:TextField = new TextField();
this.addChild(txt);
Crypt36
%Europe/Berlin %664 %2009, 16:56
Ja je hebt ook gelijk maar ben nu al misschien wel 2 weken dag in dag uit met mijn game bezig en heb niet zoveel zin al die uren weer opnieuw in een AS3 code te moeten steken. Bovendien ben ik een vreemd soort eigen "3d engine" of hoe je het ook noemt aan het maken met 3d omgeving maar alleen maar 2d objecten verder. Reden hiervoor is dat ik absoluut niet met vectors en texture mapping wil werken. Ik zou mijn poppetjes en de code om de 3d punten aan te maken bijvoorbeeld om kunnen zetten naar AS3 maar heb geen distort class voor AS3 en dat paperback lijkt me echt helemaal niks voor mij.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.